عصر قم

آخرين مطالب

زاکانی در صحن شورا اعلام کرد:

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود شهرداری تهران

تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل‌های عابر پیاده/ هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران‌تر بود
  بزرگنمايي:

عصر قم - شهردار تهران جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی شهردار تهران دقایقی پیش جهت بررسی لایحه بودجه سال 1403 شهرداری در صحن شورای شهر حاضر شد.
امروز- سه شنبه یکم اسفندماه 1402- لایحه بودجه در دو نوبت صبح و عصر بررسی خواهد شد.
شهردار تهران در جریان بررسی تبصره های بودجه در واکنش به اظهارات اعضای شورا نسبت به واگذاری مسئولیت نگهداشت پل های پایتخت از سازمان زیباسازی به دستگاهی دیگر، گفت: فرمایشات درست است؛ علت واگذاری این بود که سازمان زیباسازی در کنار استفاده از عرشه ها، هزینه نگهداشت را نیز پرداخت کند اما چون ظرفیت آن وجود نداشت مشکلاتی ایجاد شد.
تحویل 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پل عابر پیاده
وی با بیان اینکه ده ها نوع پل عابر پیاده وجود دارد، گفت: سازمان زیباسازی تلاش کرد و قرارداد بست. 60 دستگاه پله برقی برای نوسازی پله های عابر پیاده تحویل خواهد شد.
زاکانی با اعلام اینکه معاونت فنی و عمرانی از طریق سازمان امور مناطق می تواند ظرفیت مناطق را مورد استفاده قرار دهد، تأکید کرد: سازمان مهندسی و عمران پل هایی را طراحی کرده که برای عابران پیاده تسهیلاتی ایجاد می کند و نوآوری در طراحی را نیز به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه 3 پیشنهاد مبنی بر ماندن این مسئولیت دست زیباسازی یا واگذاری به معاونت حمل ونقل داریم، افزود: البته ترجیح قطعی ما این است که مسئولیت نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
زاکانی در ادامه این جلسه و در جریان بررسی تبصره سه با بیان اینکه بسیاری از توافقاتی که انجام داده بودیم به تاریخ زمانی نرسید، گفت: عملاً شهر با این موضوع به اختلال می خورد. برای مثال 950 دکل مشمول قانون می شوند و توافقاتی صورت گرفت، اما به تاریخ زمانی نرسید. با حکم قانونی باید این دکل ها قلع شوند اما با قلع آنها شهر دچار اختلال خواهد شد.
وی درباره بند 11 تبصره 3 مبنی بر تعیین تکلیف محدثات بدون پروانه یا مغایر با مفاد پروانه در محدوده شهرها که تا قبل از 1400 رای کمیسیون ماده 100 دارند و تبدیل حکم قلع و قمع به جریمه هم گفت: ما نگاه درآمدی به این موضوع نداریم بلکه نگاه ما گره گشایی از کار مردم است؛ کاری که مجلس انجام داد خدمت به مردم بود.
شهردار پایتخت در جریان بررسی تبصره چهارم با بیان اینکه حکم برقی سازی برای این است که اساساً امروز موضوع تأمین و مصرف سوخت های فسیلی به یک مشکل تبدیل شده است، گفت: ما هیچ چاره ای جز برقی سازی نداریم. در برنامه چهارم این حکم به ما تکلیف شده است. البته در کم و کیف برقی سازی، سوالاتی وجود دارد.
هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود
وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل 316 هزار یورو و حداکثر 347 هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.
شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: 29 ماه و 9 روز پیش، از هزار و 860 اتوبوس تهران 880 دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران 10 تا 11 هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
برای تقویت بخش داخلی، با تولیدکنندگان داخلی هم قرارداد بستیم
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم 220 هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.
زاکانی با تأکید بر اینکه ما به تولیدکنندگان خارجی اعلام کردیم که باید تکنولوژی را به ایران انتقال دهند تا مابقی اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود، اظهار کرد: وظیفه شهرداری تهران تولید واگن نیست؛ اما بستری را فراهم کرده تا بتوان واگن تولید کرد. امروز سایر شهرها به ما متوسل شده اند. در این راستا از سرمایه گذار خارجی و شریک داخلی و ظرفیت شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار در شهر استفاده شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه عدد و رقم و شرایط در لایحه موردنظر مشخص شده است، گفت: ما به این سمت رفتیم که خدمت خوب به مردم ارائه دهیم و هزینه ها کاهش یابد. همین رقم 273 هزار یورویی برای اتوبوس های داخلی پیش از سفر به چین 316 هزار یورو بود و ما 100 هزار یورو از این مبلغ کم کردیم؛ این به معنای 5.5 میلیارد تومان به ازای هر اتوبوس است و اگر تعداد 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس را در نظر بگیریم نزدیک به 15 همت اعتبار هزینه می شد.
طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است
وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که بر خلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش 10 میلیون یورو در ایران ایجاد کند.
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/591373/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد آیت‌الله جوادی‌آملی از اختلاس‌های نجومی‌‌

«انسان و فناوری» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

مسیر بزرگراهی قم – کهک به بهره‌برداری رسید

ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قم توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد

هشدار هواشناسی برای 6 استان؛ ورود سامانه بارشی جدید در هفته آتی

تصاویری از روستای امام زاده ابراهیم در گیلان پس از آتش سوزی

دفاع از همسر به جنایت ختم شد

دفاع تمام قد رویانیان از «طرح نور»

تصاویری از سیل در مازندران

بازدید معاون رئیس‌جمهور از پروژه نیمه‌تمام مونوریل قم

رئیس جمهور از پارک علم و فناوری استان قم بازدید کرد

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «شیخ‌شعبانی»

اولویت اصلی دولت رسیدگی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر است

دهه کرامت با حال و هوای شهدایی/اجلاسیه‌های کنگره 12هزار شهید استان تهران در دهه کرامت آغاز می‌شود

نقش ژنتیک در بیماری ام اس

«سرباز روز نهم» با تقریظ رهبر انقلاب به نمایشگاه آمد

بازدید وزیر بهداشت از مرکز در حال ساخت جامع سرطان قم

استقبال پرشور مردم قم از رییس جمهور

مرکز سرمایه گذاری و فاز نخست بزرگراه قم کهک افتتاح شد

رکورد ورود سرمایه خارجی با جذب 5.5 میلیارد دلار به کشور شکسته شد

افتتاح مرکز عملیات بحران و پایگاه اورژانس قم با حضور وزیر بهداشت

️جشن محفل قرآنی ستاره‌ها در قم برگزار می شود

بخشی از کانون‌های ریزگرد قم تحت پوشش خاک‌پوش‌ها قرار می‌گیرد

فیلم/جلوه هایی از استقبال حماسی مردم قم از رئیس جمهور

فیلم/رئیس جمهور: مراکز ورزشی در قم باید توسعه یابد

مسیر بزرگراهی قم ـ کهک به بهره‌برداری رسید

مردم قم خوشحال از آمدن رئیسی به شهرشان اما... + فیلم

آسمان تهران، صاف همراه با وزش باد شدید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای 6 استان

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در خراسان رضوی

بی‌تحرکی دوران کودکی را جدی بگیریم

ریه‌ها هنگام نفس کشیدن چگونه عمل می‌کنند؟!

تدارک نمایشگاه کتاب در روز دوم

تازه‌های کتاب برای بچه‌ها

وزیر اقتصاد 3 مجتمع تولیدی را در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح کرد

سیلاب به پنج شهرستان خراسان رضوی خسارت زد

بازگشت 8 خدمه شناور حادثه دیده ایرانی در پاکستان

این افراد بدون کنکور در ارشد پذیرش می‌شوند

تصاویری از سیل در بردسکن خراسان رضوی

مروری بر دومین سفر رئیسی به استان قم؛ از واگذاری زمین و مسکن تا تأکید بر تکمیل منوریل

محور بزرگراهی قم - کهک به بهره‌برداری رسید

1000 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم

پیرچشمی از چه سنی آغاز می‌شود؟

تاثیر هوش مصنوعی در روایت یک رستاخیز

گفتمان دولت سیزدهم عقلانیت انقلابی است / کارگاه منوریل قم فعال شد

تصادف تریلی و اتوبوس 30 مصدوم برجای گذاشت

گفتگو با جوان 17 ساله ای که به خاطر تمسخر دوستانش، خواهرش را کشت!

سفر رئیس‌جمهور به قم؛ از واگذاری مسکن و زمین تا تأکید بر تکمیل منوریل

رئیس‌جمهور‎: پروژه مونوریل قم باید به پایان برسد