عصر قم - ایسنا / براساس آمار بیمه مرکزی در 9 ماهه امسال 5804 فقره شکایت از سوی بیمه گذاران علیه شرکتهای بیمهای ثبت شده که از این تعداد 3331 فقره شکایت به این شرکتها وارد است.
اخیرا بیمه مرکزی، آمار شکایات 9 ماهه سال 1403 صنعت بیمه را که توسط بیمه گذاران و ذینفعان بیمه نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشتهها و با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه گذاران از شرکتهای بیمه، منتشر کرده که براساس آن، میزان شکایات صورت گرفته به شرکتهای بیمهای مشخص شده است.
بر مبنای آمارهای اعلامی در این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایتهای در حال رسیدگی، تفکیک شده است.
با این حال، به علت پویایی عملکرد و متغییر بودن عوامل در این جداول، جایگاه شرکتهای بیمه به صورت ماهانه تغییر میکند و هر ماه درصد شکایات وارده در شرکتهای مختلف، متفاوت با ماههای دیگر خواهد بود.
57 درصد از شکایات وارد است
براساس آمار کل شکایات به شرکتهای بیمهای در 9 ماهه سال جاری در مجموع تعداد کل شکایات ثبت شده به 5804 فقره میرسد که از این میان به 5259 فقره رسیدگی شده و 545 فقره در حال رسیدگی است. از میان شکایات رسیدگی شده 3331 فقره شکایت به شرکتهای بیمهای وارد بود و تعداد 1928 فقره شکایت وارد نبوده است که نشان دهنده سهم 57.3 درصدی شکایات وارده به شرکتها از میزان کل شکایات ثبت شده است.
در این میان از تعداد 31 شرکت بیمه ای و همچنین صندوق تامین خسارتهای بدنی و به عبارتی از مجموع اطلاعات موجود از 32 شرکت بیمهای، سه شرکت بیمه دانا، بیمه ایران و بیمه آرمان در صدر بیشترین شکایات ثبت شده به شرکتهای بیمهای قرار دارند.
بالاترین میزان شکایات بیمهای متعلق به کدام شرکتها است؟
مطابق این آمار، تعداد شکایات به بیمه دانا در مجموع 1091 فقره بوده و 1064 فقره از آن رسیدگی شده که 937 شکایت وارد و 127 شکایت ناوارد بوده و همچنین 27 شکایت دیگر در حال رسیدگی است.
در جایگاه دوم بیمه ایران قرار دارد که 664 فقره شکایت به این شرکت ثبت شده است. از این میان به 641 فقره شکایت رسیدگی شده که 301 فقره وارد و 340 فقره ناوارد است و همچنین 23 فقره شکایت دیگر در حال رسیدگی است.
در جایگاه سوم شکایات بیه شرکتها، بیمه آرمان قرار دارد که 608 فقره شکایت به آن ثبت شده و از این تعداد 594 فقره رسیدگی شده که 447 فقره از آن وارد و 147 فقره دیگر ناوارد است. همچنین 14 فقره شکایت دیگر طی این مدت در حال رسیدگی است.
کدام شرکت ها کمترین شکایات بیمه را داشتند؟
براساس این آمار، سه شرکت بیمه فردا، بیمه امید و بیمه توسعه، کمترین میزان شکایات را به خود اختصاص دادهاند. تعداد شکایات ثبت شده به بیمه فردا تنها یک مورد بوده که هنوز به آن رسیدگی نشده و در دست رسیدگی است. 12 شکایت در رابطه با بیمه امید ثبت شده و به 9 مورد آن رسیدگی شده است که چهار شکایت وارد و پنج شکایت ناوارد است و سه شکایت دیگر در دست رسیدگی قرار دارد.
در جایگاه سوم نیز، بیمه توسعه قرار دارد که 17شکایت به آن ثبت شده و 16 مورد شکایت آن مورد بررسی قرار گرفته که 9 مورد آن وارد و هفت مورد آن ناوارد بوده و به یک مورد هنوز رسیدگی نشده است.
کدام رشته بیمهها بیشترین شکایات را دارد؟
در رابطه با درصد شکایات از رشتههای بیمهای نیز، شکایات مرتبط با رشته شخص ثالث، با 43.19 درصد در صدر جدول قرار دارد و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با 21.31 درصد و 18.6 درصد بیشترین سهم شکایات در بین رشتههای بیمه را به خود اختصاص دادهاند.
http://www.Qom-Online.ir/fa/News/693560/شکایات-به-کدام-شرکتهای-بیمهای-بیشتر-است؟