رونمایی از سامانه «قم زائر» برای اطلاعرسانی خدمات نیمه شعبان
سه شنبه 23 بهمن 1403 - 19:05:01
|
|
عصر قم - مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم از هماهنگی سامانه «قم زائر» و نرمافزار «نشان» برای انعکاس خدمات زائرین نیمه شعبان اعم از خدمات اسکان، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مواکب و سایر موارد خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی کلانترزاده امروز _سهشنبه بیستوسوم بهمن_ در جلسه رونمایی از سامانه اطلاعرسانی و گردشگری قم زائر که با حضور اکبر بهنام جو استاندار قم برگزار شد، اظهار کرد: شعار محوری امسال برای ایام نیمه شعبان شعار «تا انقلاب مهدی» است که در استان و مسجد مقدس جمکران تدوین و تنظیم شد و از سراسر کشور از سوی شهرها، پایگاههای بسیج، مجموعههای مختلف و نهایتاً هرکسی به هر شکلی که در توان داشت به این شعار ضریب داده شد. وی با اشاره به اینکه ستاد خبری ایام نیمه شعبان با همکاری خانه مطبوعات قم تشکیل شد، افزود: به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در دوستان خبرنگار یک جشنواره رسانهای برگزار شد تا در کنار جشنواره مردمی و پویش مسجد مقدس جمکران، این عزیزان با تلاش بیشتر به دنبال خلق سوژه باشند. مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم با بیان اینکه یک استیجی طراحی شد تا موکبهای رسانهای بتوانند شور و شوق مهدوی را منعکس کنند، گفت: این مورد پس از جلسه در مسجد مقدس جمکران و پس از جلسه به سازمان صدا و سیما برنامهریزی شد و از استانداری نیز در این خصوص تشکر میشود. کلانترزاده افزود: در میدان آستانه موکب رسانهای مرکزی وجود خواهد داشت که با برنامههای مسجد جمکران بالغ بر هزار دقیقه برنامه رسانهای برای پخش در شبکههای استانی، ملی و بینالمللی پیشبینی شده است. وی تصریح کرد: جلسات خوبی با دوستان در رسانههای برون مرزی و اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی برگزار شد و با راهنمایی رئیس سازمان صدا و سیما، مدیر شبکه قرآن به میدان آمد تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم. دبیر کمیته اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات ستاد تسهیلات استان قم با تاکید بر اینکه هدف از طراحی و اجرای سامانه قم زائر برداشتن موانع سالهای گذشته برای زائرین است، گفت: اوج ورود زائرین همزمان با رحمت الهی و بارش باران از روز پنج شنبه است. گام اول توجه به بحث پیامک است. کلانترزاده تاکید کرد: در سال جاری ضمن هماهنگی با مخابرات محوریت اصلی این کار به اداره کل فناوری استان داده شد تا با یک دستور جدی پیامکی جامع برای هر زائری که وارد میشود ارسال شود. وی اذعان داشت: سامانه قم زائر با جدیت ساخته شده و همه موارد اطلاع رسانی در آن هم در سایت، هم اپلیکیشن و هم در کانال قرار داده شده است. همچنین با هماهنگیهای انجام گرفته در نرم افزار «نشان» همه امکانات در نظر گرفته شده برای زائرین مانند پارکینگ، سرویسهای بهداشتی، مواکب فعال، خدمات اسکان زائرین و موارد اینچنین لحاظ و از طریق این نرم افزار به زائر اعلام میشود. دبیر کمیته اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات ستاد تسهیلات استان با اشاره به اینکه نرم افزار نشان از طریق سامانه قم زائر به این خدمات متصل است، افزود: نشست خبری فضاهای اطلاع رسانی در دستور کار است. کلانترزاده گفت: همچنین فضاسازی شهری از حیث ریسهها، پرچمها، بنرها، پرتابلها، عرشهها و آویزها با محوریت اطلاع رسانی ستاد تسهیلات انجام شده و حتی از راهنمای زائر در ورودیهای شهر برای مواکب، سرویس دهی اسکان زائر، سرویس بهداشتی، پارکینگ و … استفاده شده است. وی ادامه داد: بحث بروشورهای کاغذی نیز برای زائرانی که به شیوه سنتی به دنبال کسب اطلاعات هستند در دستور کار است، همچنین کارت پارکینگ در 11 رنگ چاپ شد و در اختیار مجموعه است تا به زائرین داده شود. کد خبر 839231
http://www.Qom-Online.ir/fa/News/700117/رونمایی-از-سامانه-«قم-زائر»-برای-اطلاعرسانی-خدمات-نیمه-شعبان
|