عصر قم
پاسخگویی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به بیش از 34 هزار درخواست در پیشخوان مجازی
چهارشنبه 20 فروردين 1404 - 13:40:32
عصر قم - در عصر دیجیتال، سرعت و دقت در ارتباطات اداری نقشی تعیین کننده در بهبود کیفیت خدمات آموزشی و مدیریتی دارد. پیشخوان مجازی حوزه های علمیه به عنوان پلی بین طلاب، اساتید و مسئولان معاونت آموزش حوزه علمیه قم، فرصتی برای سرعت هر چه بیشتر در خدمات، شفافیت و ارتقای نظام آموزشی است. بنابراین، پاسخگویی به موقع و کارآمد به درخواست های مطرحشده در این سامانه، امری ضروری و انکارناپذیر است.
در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون آموزش حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی از پاسخگویی معاونت آموزش حوزه علمیه قم به بیش از 34 هزار درخواست در پیشخوان مجازی خبر داد و اظهار داشت: آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه مکرراً در جلسات مختلف با تأکید بر لزوم توسعه خدمات الکترونیک، خواستار پاسخگویی سریع و غیرحضوری به درخواست‌های طلاب و اساتید شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، با همت عوامل و همکاران معاونت آموزش حوزه علمیه قم در سال 1403 با تمرکز بر پیشخوان مجازی، موفق به ثبت و رسیدگی به 34 هزار و 794 درخواست از سوی اساتید و طلاب گردید.
جزئیات درخواست‌های سال 1403
بر اساس آمار ارائه‌شده، بیشترین درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه پیشخوان مجازی به شرح زیر است:
انتخاب درس: 6,276 درخواست
مدارج علمی: 5,042 درخواست
امتحانات کتبی: 4,029 درخواست
کمیسیون آموزش: 2,719 درخواست
امتحانات شفاهی: 2,534 درخواست
انتقالات و وضعیت تحصیلی: 2,261 درخواست
پاسخگویی در کمتر از 48 ساعت در سال جدید
معاون آموزش حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های جدید این معاونت، اعلام کرد: اکثر درخواست‌های طلاب و اساتید از طریق پیشخوان مجازی قابل پیگیری است و بنده و همه همکاران در معاونت آموزش حوزه علمیه قم تلاش می‌کنیم در سال جدید، پاسخ‌ها حداکثر ظرف 48 ساعت ارائه شود. 
وی همچنین افزود: افزایش دقت در پاسخ‌دهی و کاهش ارجاعات غیرضروری از اولویت‌های اصلی معاونت آموزش است تا خدمات با کیفیت‌تری به جامعه حوزوی ارائه گردد.
حجت الاسلام والمسلمین همتیان در پایان گفت: این اقدامات در راستای دیجیتالی‌سازی فرآیندهای اداری و کاهش مراجعات حضوری انجام شده است تا طلاب و اساتید بتوانند با سهولت بیشتری به امور تحصیلی خود رسیدگی کنند. انتظار می‌رود با افزایش گستره پوشش خدمات پیشخوان مجازی، شاهد بهبود بیشتر این روند در سال‌های آینده باشیم.

http://www.Qom-Online.ir/fa/News/717075/پاسخگویی-معاونت-آموزش-حوزه-علمیه-قم-به-بیش-از-34-هزار-درخواست-در-پیشخوان-مجازی
بستن   چاپ