عصر قم

آخرين مطالب

امام جمعه قم: ترور ترامپ مشکوک به نظر می‌رسد ... اجتماعی

امام جمعه قم: ترور ترامپ مشکوک به نظر می‌رسد ...
  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار داشت: امام‌رضا(ع) می‌فرمایند؛ لا وَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحارِمِ اللّه ِ وَالْکَـفِّ عَنْ اَذَی الْمُـؤمِنِ، هیچ تقوایی سودمند تر از این نیست که اول، انسان از گناهان صرف نظر و از محرمات چشم‌پوشی کند زیرا حضرت جلوه تقوا را در دوری از گناهان می‌داند و دوم آن‌که انسان بی‌جهت برادر دینی خود را مورد اذیت و آزار قرار ندهد و سوم غیبت برادر دینی خود را نکند.
وی افزود: یکی از دعوت انبیا در دوران رسالت خود بعد از توحید، دعوت به معاد یا روز رستاخیز است، ادامه این دنیا به روز رستاخیز و دنیای آخرت متصل خواهد شد و باید دانست که امروز، روز عمل و اراده است و سفره برای چیدن اعمال خیر و شایسته باز خواهد بود اما فردا روزی که نوبت به حسابرسی اعمال است، چنین فرصتی به احدی داده نخواهد شد.
آیت‌الله حسینی بوشهری باتوجه به آثار اعتقاد و باورمندی به معاد و قیامت ادامه داد: دو اثر بر انسان‌های باورمند و معتقد به روز آخرت مرتب می‌شود اول آن‌که انسان‌ معتقد، دیدگاه و باورش نسبت به دنیای مادی تغییر می‌کند و دنیا را پل و محل گذر به دنیای دیگر می‌داند و همواره سعی می‌کند اعمال خود را برای ساختن آخرت خود، بهبود بخشد.
امام جمعه قم بیان کرد: دومین اثر از آثار اعتقاد به معاد و قیامت آن است که انسان به دنبال غرایض و امیال خود نخواهد رفت و دست به انجام هر کار ناشایستی نمی‌زند، تمام اقشار از جمله طلاب، کارمندان، کسبه‌ها و عموم مردم اگر چنین عملی را در زندگی را رعایت کنند می‌توانند افسار نفس خود را در دست بگیرند.
خطیب نمازجمعه شهر قم ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند: هر زمانی که قصد و اراده کار نهی و زشت را دارید، مرگ که نابود کننده لذائذ است را به یاد بیاورید همچنین مومن آل‌فرعون خطاب به قوم خود نقل کرد؛ ای قوم من، زندکی دنیوی، مال و ثروت، همسر و فرزند و... زود گذر است و روز از بین خواهد رفت و این دنیای باقی است که برای شما خواهد ماند.
آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) در خطبه 193 نهج‌الابلاغه که به خطبه متقّین مشهور است، می‌فرمایند؛ خصوصیات متقّین اینگونه است که اگر از کسی دوری می‌کنند برای دنیاگریزی و پاکدامنی است چون نمی‌خواهند در دنیاپرستی و آلودگی غرق شوند و اما اگر به کسی نزدیک شوند بنابر مهربانی و لطف است، پس نه نزدیکی آنان دارای سوء نیت است نه دوری آنان موجب حیله و مکر.
امام جمعه قم با بیان اینکه از همه مردم ایران که در عزای سیدالشهدا علیه السلام شرکت کردند، تشکر می‌کنیم و این عزاداری‌ها تا پایان ماه صفر ادامه دارد اظهار داشت: از خطبا، مداحان و بانیان مجالس عزاداری نیز باید تشکر کرد که زمینه را برای اقامه عزای حسینی فراهم کردند.
وی افزود: باید این مسائل و اهداف را شناخت و با معرفت در مجالس حسینی شرکت کرد و باید کاری کرد که دینداری ما نسبت به قبل از محرم افزایش یابد.
آیت الله حسینی بوشهری از حضور مردم ایران در دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرد و افزود: دعا می‌کنیم رئیس جمهور منتخب به وعده‌ها و قول‌هایی که دادند عمل کنند و همکارانی را در کنار خود انتخاب کند که در امتداد حرکت جهادی شخصیتی همانند آیت الله رئیسی باشد که شب و روز نمی‌شناخت و رهبر معظم انقلاب از عملکرد وی تمجید کرد.
وی ادامه داد: این کشور متعلق به اهل بیت علیهم السلام است و نگاه ما در انتخاب‌ها باید اهل بیتی باشد که اگر اینگونه باشد موفقیت‌ها همراه خواهد بود چنانچه دنیا در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دید که مردم ایران بعد از 46 سال همچنان پای انقلاب اسلامی هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از زحمات "مخبر" سرپرست ریاست جمهوری گفت: از آقای مخبر باید تشکر کرد چرا که او برای اینکه کشور را اداره کند در صف کاندیداهای ریاست جمهوری قرار نگرفت که رهبری معظم انقلاب نیز از وی تشکر کرد و ما هم از این شخصیت تقدیر می‌کنیم که این انسان‌ها به دنبال پست و مقام نیستند و به دنبال انجام وظیفه هستند و این افراد در عرصه عمل می‌درخشند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به افزایش آمار شهدا در غزه بدلیل استفاده صهیونیستها از بمب‌های قوی که کشورهای غربی حامی حقوق بشر گفت: مردم فلسطین صهیونیستها را رسوا کردند و امروز در همه جهان رژیم اشغالگر قدس منفور است و پیروز میدان همانند واقعه کربلا فلسطینی‌ها هستند و دشمنان آنان در دینا و آخرت سرشکسته هستند.
وی افزود: باید به مردم یمن درود فرستاد که اعلام کردند که نقطه تقابل آنان از امروز تل‌آویو است و این امر موجب نگرانی صهیونیست‌ها شده است.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به تحلیل‌های مختلف درباره ترور ترامپ گفت: این اتفاق مشکوک به نظر می‌رسد و نمی‌دانیم که کار خودشان است یا رقیب، اما در فضای آمریکا زلزله‌ای ایجاد کرده که زیر پای بایدن هم خالی کردند و تا فردی دیگر را به عرصه انتخابات بیاورند.
کد خبر 867749 منبع: تسنیم برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه دونالد ترامپ

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/625012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین مرد سفیدپوست!

حس و حال شنیدنیِ زائران پیاده که برای زیارت امام رضا(علیه‌السلام) رهسپار مشهد شده‌اند

سامانه انتخاب‌ رشته مجازی کنکور 1403 فعال شد

آغاز ثبت‌نام عمره مفرده از 17 شهریور

بارندگی و سیل در هند بیش از 60 کشته برجای گذاشت

بازگشت ساعات کاری ادارات قم به روال عادی

بهترین نوع خواب از نگاه طب سنتی

تشییع محمدعلی بهمنی در بندرعباس

فعالیت‌های فرهنگی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم توسعه یابد

آغاز پویش مشق سخاوت برای یاری دانش‌آموزان نیازمند در قم

مرمت و احیای آبشخور‌های منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

رزمایش رهروان شهدای 2 در استان قم برگزار می‌شود

آمار عجیب مرگ‌ومیر جاده‌ای در کشور؛ روزی چند نفر معلول می‌شوند؟

ماجرای تجمع امروز برخی داوطلبان کنکور

حس و حال شنیدنیِ زائران پیاده که برای زیارت امام رضا(علیه‌السلام) رهپسار مشهد شده‌اند

جزئیات جدید از تصرف‌ منطقه الیمالات‌

زمان ثبت‌نام عمره مفرده مشخص شد

جریمه 26 میلیارد ریالی قاچاق سوخت در قم

عیادت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از تعدادی از والدین شهدا و جانبازان بستری در بیمارستان

باید و نبایدهای نوروبیون

آیت الله مدرسی بر تأسیس گسترده مدارس علوم دینی در نیجریه تأکید کرد

آیت الله علم الهدی از قرارگاه اطعام هم‌محله امام رضا بازدید کرد

انتقاد تند معاون عارف از «موش و گربه‌بازی اصلاح‌طلبان» / نسلی از بزرگان و پیشگامان اصلاحات با رئیس‌جمهور وقت، یعنی آیت‌الله خامنه‌ای اصطکاکاتی داشتند

رازی که محمد علی بهمنی هیچگاه فاش نکرد

مسابقات قهرمانی شمشیر بازی پسران استان قم برگزار می‌شود

جابه جایی روزانه 100 تا 120هزارنفر ازطریق ناوگان اتوبوسرانی در قم

تمدید زمان پیش ثبت‌نام سرویس مدارس در قم

قرارداد تامین ناوگان اتوبوسرانی قم با دولت پیگیری می‌شود

آب پاکی مسئولان روی دست منتظران حذف «تاثیر قطعی معدل» در کنکور

دستگیری سارق زن در تعقیب و گریز پلیس

دستگیری مردی که با جعل سند، 50 خانه و زمین را معامله کرد

کلاهبرداری 8 هزار میلیاردی از طریق پیش‌ فروش خودرو

نکاتی درباره تزریق انسولین

تأکید آیت الله مدرسی بر تأسیس گسترده مدارس علوم دینی در نیجریه

محمدعلی بهمنی در جوار خلیج‌فارس آرام گرفت

نارضایتی شهروندان قم از وضعیت مسیر راه‌آهن متروکه

بافت تاریخی هسته مرکزی شهر قم تعیین تکلیف شود

مدرسه شهید سلیمانی در منطقه محروم نشین شیخ آباد قم افتتاح شد

بازگشت ساعات کاری ادارات قم به روال عادی از شنبه هفته آینده

مدرسه شهید سلیمانی در محله شیخ آباد قم افتتاح شد

آمار و ارقام اولین کنکور ایران!

اعمال محدودیت‌های استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان در مدارس اروپا

عضو کمیسیون آموزش: در سال تحصیلی جدید باکمبود 176 هزار معلم روبرو خواهیم بود

تایید غرق شدن یک شناور ایرانی در آب‌های کویت

صحت سنجی درخصوص میزان مهاجران ایرانی در آمریکا و کویت

استقبال خاص خادمین حرم امام رضا(علیه‌السلام) در فرودگاه مشهد

ترافیک 6 کیلومتری در آزاد راه تهران- شمال

ضرورت رعایت نکات بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات

120 ثانیه| مروری بر رویداد‌های دوشنبه 12 شهریور ماه قم

لزوم بازنگری در طرح جامع شهر قم