عصر قم

آخرين مطالب

خطیب جمعه قم: تعامل مجلس با دولت چهاردهم، کابینه‌ای کارآمد را تشکیل خواهد داد اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم با اشاره به اینکه هفتم مردادماه جاری، آیین تنفیذ ریاست جمهوری و آغاز به کار رسمی رئیس‌جمهور منتخب با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود اظهار داشت: اصل 110 قانون اساسی جمهوری‌اسلامی، امضای حکم و رای مردم برای رئیس‌جمهور منتخب را در ردیف وظایف و اختیارهای رهبر انقلاب قرار داده است.
وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران، انتخاب مردم و انتصاب ولی‌فقیه به طرز زیبا و حکیمانه‌ای جمع شده است، رهبری همان کسی را به ریاست جمهوری منصوب می‌کنند که مقبولیت مردمی و پایگاه اجتماعی او، قبلا از طریق انتخاب و رای مردم احراز شده باشد، بر همین اساس رئیس‌جمهور منتخب مردم مورد تایید ولی امر مسلمین قرار می‌گیرد و از مشروعیت دینی و سیاسی برخوردار می‌شود.
امام جمعه قم تاکید کرد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب، در حقیقت اعتبار بخشیدن و مشروعیت‌ دادن به ریاست او بر قوه مجریه است، چون در عصر غیب امام زمان‌(عج)، ریاست عامه و ولایت امر بر عهده ولی‌فقیه عادل و با کفایت است و همه کارگزاران حکومتی به اذن ولی‌فقیه مشروعیت پیدا می‌کنند، از این رو رئیس قوه مجریه باید از جانب ولی‌فقیه منصوب باشد، چون در غیر این صورت فاقد مشروعیت خواهد بود.
خطیب جمعه قم در ادامه ابراز امیدواری کرد: همه قوای سه‌گانه و سایر مسئولان بتوانند با نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای ناصحانه و حکیمانه ولی‌فقیه، خشنودی ولی عصر(عج) را فراهم آورند.
وی گفت: تعامل‌های مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در مسیر درستی قرار بگیرد، که منجر به تحقق منافع ملی و شکل‌گیری کابینه‌ای کارآمد در تراز جمهوری اسلامی است، این امر موجب رضایت مردم و رهبری خواهد شد.
عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این مطلب که آغاز به کار دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی دوازدهم، به مثابه فرصتی پیش‌روی نظام سیاسی ایران است که می‌تواند مسیر دست‌یابی به هدف‌های متعالی کشور را هموار کند خاطرنشان کرد: توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور منتخب و نمایندگان مجلس دوازدهم، تا حدودی کار را آسان کرده، معظم‌له در فرمایش‌های خودشان ضمن دعوت به همدلی و تعامل، بین این 2 قوه، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم ارائه فرمودند.
وی اضافه کرد: توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعامل‌های مجلس و دولت باشد.
امام جمعه قم گفت: نظر رهبر معظم انقلاب این است که کسی که امین، صادق، متدین و از بُن‌دندان معتقد به جمهوری‌ اسلامی است باید میدان‌داری کند.
وی همچنین ایمان را یک شاخص مهم برای میدان‌داری ذکر کرد و افزود: امید به آینده، افق و چشم‌انداز، متشرع بودن، اشتهار به پاک‌دستی و صداقت، نداشتن سابقه سوء، داشتن نگرش ملی و غرق نبودن در مسائل جناحی و سیاسی و کارآمدی نیز از شاخص‌ها و معیارهای مهم به شمار می‌آیند.
امام جمعه قم همچنین در بخشی از سخنان خود، راهپیمایی مردم آمریکا بر ضد جنایت‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه و ائتلاف شوم زمام‌داران و نمایندگان کنگره آمریکا با قصاب غزه و تایید جنایات نتانیاهو توسط این نمایندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایندگان کنگره آمریکا، در طول 56 دقیقه سخنرانی نتانیاهو با کمال وقاحت 53 بار ایستادند و با سوت و کف از این مجرم بی‌آبرو حمایت کردند.
وی گفت: ریشه اصلی این حمایت به خاطر سیطره صهیونیست‌ها بر اقتصاد و سیاست آمریکا است، نتانیاهو در این نطق طولانی خود به کَرات از ایران یاد کرد و گفت ما اگر با حماس و غزه و حزب‌الله لبنان و یمن می‌جنگیم در حقیقت با ایران می‌جنگیم.
وی افزود: نتانیاهو به نمایندگان کنگره آمریکا گفت، مردم ایران شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، بنابراین او از آمریکایی‌ها می‌خواست که برای مقابله با این نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند.
خطیب جمعه قم اظهار کرد: نتانیاهو از توطئه و نقش خودش در خصوص برخی کشورهای عربی نیز پرده برداشت، و گفت اسرائیل تلاش می‌کند این کشورها را از دوستی و نزدیک شدن با ایران منصرف کرده، و آنان را به دشمنان ایران تبدیل کند.
وی بیان کرد: با تدبیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه شهید، امیرعبداللهیان و رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی، تاکنون این توطئه به لطف خدا خنثی شده‌است.
خطیب جمعه قم همچنین ضمن محکوم کردن اقدام پلیس آلمان در حمله به مرکز اسلامی هامبورگ گفت: تعدادی از نقاب‌پوشان پلیس آلمان، به مساجد و مراکز مذهبی و به‌ویژه به مسجد امام‌علی‌(ع) در هامبورگ حمله نموده، وحشیانه شیشه‌ها را شکستند و به آثار مذهبی و دینی اهانت کردند و به غارت بُردند.
وی اضافه کرد: پلیس آلمان عده‌ای را نیز به دلیل حمایت از تظاهرات به نفع مردم مظلوم و بی‌دفاع عزه مورد ضرب و شتم قرار دادند، و عده‌ای را هم دستگیر کردند.
امام جمعه قم گفت: این وضعیت آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان است، عده‌ای از سرسپردگان نیز دل‌بسته به این‌ها هستند.
وی با بیان اینکه همه این فسادها و جنایت‌ها و اهانت‌ها به مقدسات دینی ملت‌ها به تحریک صهیونیست‌های نژادپرست صورت می‌گیرد گفت: اسرائیلی‌ها محکوم به ذلت و بیچارگی هستند، و به لطف خداوند طومار زندگی ننگین و شرم‌آورشان در هم پیچیده خواهد شد.
امام جمعه قم در بخش دیگری سخنان با گرامیداشت پنجم مردادماه، سال‌روز اقامه نخستین خطبه‌های نمازجمعه تهران به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی‌(ره)، در سال 1358 افزود: نمازجمعه موجب ارتقای بصیرت دینی شده و نقش مهمی در ایجاد مشارکت اجتماعی مردم دارد.
استان‌ها قم 0 نفر برچسب‌ها مراسم تنفیذ نماز جمعه قم سید محمد سعیدی دولت چهاردهم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/628552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

برد پرگل نیجریه با درخشش اوسیمن و لوکمن

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

موج جدید اعتراضات پرستاران این بار در قم و کاشان

به بهانه ثبت گل 900 توسط رونالدو، نگاهی کنید به اولین گل دوران حرفه‌ای او در سال 2002

اثر جدید حمید سحری؛ واکنش ها نسبت به اعلام لیست توپ طلای 2024

یورگن کلوپ و شادی خاص خودش همراه با دیوار زرد در بازی امروز

اولین روز از مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا

قسمت سی و ششم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

نهصدمین گل رونالدو؛ شروع چالش جدید

قسمت سی و هشتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هفتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

تمرینات شاگردان یحیی در تهران از سر گرفته شد

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

مصدومیت اولمو جدی نیست

روایت آیت‌الله هاشمی از رحلت آیت‌الله طالقانی

ضرورت به تقریب مذاهب در کنگره آیت‌الله بروجردی

جزییات تصادف اتوبوس کرمان-قم / همه مسافران سالم هستند

تقویم و اوقات شرعی یکشنبه 18 شهریور ماه 1403 به افق قم

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

خلاصه بازی هلند 5 - بوسنی 2

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

رد 2 اعتراض ایران؛ حرکت بیت سیاح غیر ورزشی تشخیص داده شد و طلای صادق سوخت

گل سوم آلمان به مجارستان توسط ویرتز

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

نمایشگاه « یاد یاران» در قم برپا می شود

گل اول بوسنی به هلند توسط دمیروویچ

ماجرای مشکلی که برای کفش صفرزاده پیش از مسابقه به وجود آمد

بامعرفت مثل صلاح؛ پرداخت هزینه درمان اولین مربی!

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

گل دوم هلند به بوسنی توسط ریندرز

گریلیش: بدترین فصل زندگی من تمام شد

توضیحات مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران درباره دیسکالیفه‌شدن صادق بیت‌سیاح

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا