عصر قم

آخرين مطالب

صندلی‌های خالی جلسه فوق العاده شورای شهر قم را از رسمیت انداخت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر قم - به گزارش خبرنگار ایرنا، یک‌صد و سی ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم در حالی به به صورت فوق العاده برگزارشد که به سبب تعطیلی رسمی کشور در 12 شهریور ماه به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) امکان برگزاری در روزهای پیش بینی شده و عادی شورای شهر قم نبود.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم روح اله امراللهی، حسین صابری، محمود مسگری، معصومه آمره، محمدحسین دهناد و مرتضی استقامت حضور داشتند و در مقابل مجید اخوان، محسن محرری، حسن طلایی، ماشاله سعادتمند و نرجس نیازمند از غایبان این جلسه فوق‌العاده محسوب می‌شدند.
بیانیه اعضای غائب؛ فوق‌العاده بدون هماهنگی!
تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم که در جلسه اخیر شورای شهر حضور نیافتند در بیانیه‌ای با توجه به رعایت نشدن مفاد قانونی تشکیل جلسه رسمی، علت عدم حضور خود در جلسه امروز را تشریح کردند.
در این بیانیه که همزمان با برگزاری جلسه در اختیار رسانه ها قرار گرفت ، آمده است: اطلاع می‌رساند اعلام جلسه فوق‌العاده به دلیل اعمال تعطیلی طولانی دوهفته‌ای بدون توجیه، غیرضروری و بدون مصوبه شورا به بهانه اربعین انجام شد (در سال‌ها و دوره‌های قبل با وجود پیش‌بینی قانونی مبنی بر امکان تعطیلی، در ایام اربعین به دلیل عدم توقف امور مردم و این که شورا نهاد مردمی است شورا تعطیل نمی‌شد و یا حداقل تعطیلات انجام می‌گرفت. و اعضاء شورا به تناوب و به نحوی که وظایف شورا مختل نشود در مراسم اربعین شرکت می‌کردند) با این وجود با اعلام بدون هماهنگی جلسه فوق‌العاده مورخه 1403/6/10، اینجانبان ضرورت هماهنگی و استمزاج در تعیین زمان جلسه از آحاد اعضای شورا و عدم امکان حضور در جلسه را به هیأت رئیسه گوشزد نموده و موکول کردن آن به زمان دیگری با رعایت و لحاظ حق اعضاء و اطمینان از حضور تعدادی که برای به حد نصاب و به رسمیت رسیدن جلسه لازم است را خواستار شدیم (این در حالی بود که چند نفراز اعضاء در قم حضور نداشتند و یک نفر بیمار بود و امکان حضور نداشت) که متأسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفت و اعتنایی نگردید.
بیانیه افزوده است: به نظر می‌رسد رئیس جدید شورا باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا علی رغم اینکه اعضای شورا با تشکیل جلسه در روز شنبه مخالفت کردند نه تنها نتوانسته است مدیریت لازم را در موکول نمودن زمان جلسه به وقت دیگری داشته باشد بلکه در حضور خبرنگاران حتی نمی‌تواند بر اعصاب خود مسلط باشد و بسیار تند و به دور از شأن رئیس شورای اسلامی شهر قم صحبت می‌کند.
واکنش تند رئیس شورا به غیبت 6 عضو
رئیس شورای اسلامی شهر قم در بخشی از این جلسه با انتقاد تند از غیبت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم: افزود: این افراد باید از این اقدام خود اظهار تأسف کنند و نباید این‌گونه با آبروی شهر مقدس قم بازی کنند.
روح‌الله امراللهی با بیان اینکه این افراد با غیبت امروز خود از آبروی شهر برای خود هزینه کردند، ادامه داد: دعوت‌نامه جلسه امروز، چهارشنبه هفته گذشته برای اعضا صادر شده است و نباید برخی اختلافات داخلی منجر به متضرر شدن امورات شهروندان شود.
رد تعطیلی 2 هفته‌ای شورای شهر قم
حسین صابری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با رد انتقادات صورت گرفته مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ی گذشته شورای شهر قم، در روزهای منتهی به ایام اربعین حسینی، افزود: طی 2 هفته اخیر بنده به عنوان نائب الرئیس شورای شهر قم، در شورا حضور داشتم و تمامی موارد و موضوعات مردم مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با تأکید دوباره بر عدم تعطیلی 2 هفته‌ای شورای شهر قم، ادامه داد: غیبت 6 عضو شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز هیچ توجیه قانونی ندارد.
دعوتنامه جلسه یک‌صد و سی ششمین، هفته گذشته ارسال شده بود
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در واکنش به غیب همزمان 6 عضو شورا، بیان کرد: این جلسه بخاطر تعطیلی دوشنبه هفته آینده بصورت فوق‌العاده برگزار شد و به تمامی اعضا نیز چهارشنبه هفته گذشته، زمان برگزاری این جلسه فوق‌العاده اعلام شده بود.
محمود مسگری ادامه داد: از بین 6 عضو غائب 2 نفر از رئیس شورای شهر مرخصی نگرفته بودند و 2 عضو دیگر نیز برغم حضور در ساختمان شورا همزمان با شروع جلسه رسمی و علنی ساختمان شورا را ترک کردند.
وی با بیان اینکه امروز روز ناگوار و سیاهی برای شورای شهر قم بود، تأکید کرد: از بزرگان قم انتظار می‌رود در برابر این اقدام برخی از شورای اسلامی شهر قم، واکنش قاطعی نشان دهند.
مسگری اضافه کرد: بی‌اعتنایی به مصوبات قانونی شورا و فرار از پاسخگویی به نمایندگان مردم از دیگر تخلفات شهردار است و بیش از یک میلیون شهروندی که سالانه صدها میلیارد تومان عوارض به شهرداری پرداخت می‌کنند، حق دارند بدانند در شهرداری قم و شورا چه می‌گذرد.
جلسه فوق‌العاده امروز غیرقانونی بود
محسن محرری عضو شورای اسلامی شهر قم از اعضای غائب جلسه امروز نیز با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده امروز غیرقانونی بود، بیان کرد: تعیین روز جلسه فوق‌العاده امروز بدون هماهنگی اعضا برگزار شده است و 6 عضو غائب روز پنجشنبه هفته گذشته مخالفت خود را با برگزاری این جلسه در تاریخ 10 شهریور ماه اعلام کرده بودند.
وی ادامه داد: همچنین لوایحی که قرار بود امروز در جلسه مطرح شد پیش از این تصویب نشده بود و قرار نبود در جلسه امروز مطرح شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از تعطیلی 2 هفته‌ای شورای شهر قم در ایام منتهی به ایام اربعین، گفت: دو هفته تعطیلی شورای اسلامی شهر قم غیرقانونی بود و ما نسبت به این مقدار از تعطیلی اعتراض داریم.
حسن طلایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز علت غیبت خود در جلسه امروز را مرخصی اعلام کرد و گفت: فرآیند دریافت مرخصی بنده به مدت هشت روز تا امروز اعتبار داشت و تعجب می‌کنم رئیس شورای اسلامی شهر قم از آن بی‌خبر بوده است.
استان‌ها قم 0 نفر

عصر قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/642593/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات پرداخت تسهیلات روستایی به تولید کنندگان روستا‌های قم

آگاهی از برنامه‌های خاموشی احتمالی شبکه توزیع برق استان قم

رقابت استقلال و پرسپولیس با تیم‌های چندملیتی قطر و عربستان

نویر: برای تشویق تراشتگن به ورزشگاه می‌روم!

ژن گلزنی ابراهیموویچ به نسل بعد رسید

خلاصه بازی میلان 4 - ونتزیا 0

گل دوم پاری سن ژرمن توسط فابین روییز؛ پاری‌سن‌ژرمن 2-1 برست

گل سوم پاری سن ژرمن توسط عثمان دمبله؛ پاری‌سن‌ژرمن 3-1 برست

پیروزی چلسی با تک گل دقایق پایانی انکونکو مقابل بورموث

حسینی، سرمربی آلومینیوم: حریف فقط دفاع کرد

صحبت‌های ساکت الهامی و استعفا از هدایت نساجی

خلاصه بازی بورنموث 0 - چلسی 1

واژگونی مرگبار خودروی سواری در محور قم به گرمسار

واژگونی خودرو در محور قم - گرمسار یک فوتی برجای گذاشت

یک فوتی در حادثه تصادف محور قم به گرمسار

گل‌محمدی: گلی که دریافت کردیم، غیرحرفه‌ای بود

گل اول برست توسط دل کاستیو؛ پاری‌سن‌ژرمن 0-1 برست

گل اول پاری سن ژرمن توسط دمبله؛ پاری‌سن‌ژرمن 1-1 برست

گل اول الهلال توسط الدوساری؛ الریاض 0-1 الهلال

پیام تسلیت فکری بابت درگذشت هوادار ملوان

دیدار وزیر ورزش با «پدر شیرجه ایران» در سن ١٠٠ سالگی

الهلال با شکست الریاض به صدر بازگشت

گل دوم الهلال توسط میتروویچ؛ الریاض 0-2 الهلال

المپیاد جهانی شطرنج؛ پیروزی مردان و بانوان ایران مقابل دانمارک و اندونزی

گل سوم الهلال توسط میتروویچ؛ الریاض 0-3 الهلال

شعر زیبای هوشنگ ابتهاج برای ارزشمندترین هدیه زندگیش

پرداخت تسهیلات روستایی به تولید کنندگان روستا‌های قم

ایجاد کارگروه توسعه مهارت در استانداری قم

واژگونی خودرو سواری در محور قم - گرمسار یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

کشاورز سرمربی نماینده لیگ برتری فوتسال قم شد

قول عارف به استادان دانشگاه برای افزایش دستمزد

قتل مادربزرگ برای پول عروسی

واکنش فراجا به انتشار فیلم حمله وحشیانه اراذل و اوباش به پلیس

واژگونی تیبا در محور قم - گرمسار یک کشته و 4 مصدوم بر جا گذاشت

طاهرخانی: تمام سعی خودمان را کردیم

چالش تیم منتخب تاریخ پرسپولیس با کاویان‌پور

نوروزی: همه باید حمایت کنیم تا شرایط ایجاد شود

خادم‌پور: بازی با کیفیتی انجام دادیم

دیندار: از سرمربی تشکر می‌کنم که به جوانان بها می‌دهد

رحمانی: در ادامه لیگ حرفهای زیادی برای گفتن داریم

واکنش باشگاه نساجی به استعفای الهامی

مهاجری: اگر VAR بود ما 3 امتیاز بیشتر داشتیم

علی خطیر مدیرعامل باشگاه نساجی شد

5 غذای سالم که در کمال تعجب باعث مرگ می‌شوند!

نقش مهم پلاکت خون در بدن

انسان مفیدی باشیم!

مرداد گور عشق گل خونرنگ دل ما بوده است !

تشکیل کارگروه توسعه مهارت در استانداری قم

هشدار ظفرقندی درباره حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی

اولویت جدی وزیر بهداشت در دولت جدید