عصر قم

آخرين مطالب

نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود اجتماعی

نمایشگاه یاد یاران هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - معاون اجتماعی سپاه علی‌بن ابیطالب استان قم گفت: نمایشگاه یاد یاران با شعار محوری "محراب تا معراج" یعنی مسجد تا معراج شهدا از 31 شهریور تا 7 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار می‌شود. - اخبار استانها -
مهدی علی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برگزاری نمایشگاه یاد یاران در هفته‌ دفاع مقدس امسال گفت: نمایشگاه یاد یاران در هفته‌ دفاع مقدس امسال با شعار محوری "محراب تا معراج" یعنی مسجد تا معراج شهدا طراحی و تعبیه شده است.
نگاه ویژه و هدف اصلی آن جنگ دیروز و جنگ امروز، با پرداختن به افتخارات و اقتدار نظامیان و مردم ایران در زمان دفاع مقدس از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است. 
علی‌بابایی افزود: سعی بر این است که در این نمایشگاه به موضوعات متعدد مربوط به جنگ جدید، شناختی و تغییر باور و اراده‌ها بپردازیم. بر همین اساس به مباحثی که تحت عنوان افتخارات لشکر 17 علی‌بن ابیطالب(ع) قم در زمان دفاع مقدس، مرزبانی، دفاع از حرم و افتخارآفرینی به آن پرداخته شده است. 
معاون اجتماعی سپاه علی‌بن ابیطالب استان قم بیان کرد: از دیگر موضوعات تعریف شده در این نمایشگاه معراج شهدا و ایستگاه روایتگری است. ایستگاه گروه سرود افتخار و گروه سرود آسمانی که توسط دشمن دژخیم در ابتدای چهارراه بازار به شهادت رسیدند را داریم. بخش‌های متعددی در حوزه‌ی فعالیت‌های ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی استان در دفاع مقدس و در مأموریت‌های متعدد حال حاضر را پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی عنوان کرد: در نمایشگاه امسال ادارات و دستگاه‌های مختلف در حوزه‌ی میز خدمت و ارائه خدمات به مردم نقش‌آفرینی می‌کنند. بخش‌های دیگری با موضوع جنگ جدید، ازجمله زنان در چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی، بحث فرق، ادیان و مذاهب، روایت آسیب‌های اجتماعی[طلاق و اعتیاد]، تقابل خیر و شر در حوزه‌ی دشمن‌شناسی، بیان فعالیت‌های محلات، پایگاه‌ها و مساجد در زمینه‌ خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده است. 
علی‌بابایی تصریح کرد: در فضای متفاوتی از نمایشگاه، محصولات فرهنگی، کتاب انقلاب و کتاب دفاع مقدس را به مردم عزیز عرضه می‌کنیم. ایستگاه دستاوردهای بسیج سازندگی و سپاه پاسداران طی دوران انقلاب اسلامی را خواهیم داشت. در پایان نیز هر شب مراسماتی با حضور شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری و همچنین نمایش رزمایش مردان آسمانی در خدمت عموم مردم خواهیم بود. 
معاون اجتماعی سپاه علی‌بن ابیطالب استان قم درباره‌ مانور جنگی در نمایشگاه امسال گفت و افزود: بخش پایانی با عنوان رزمایش نمایش مردان آسمانی را داریم که مانور عملیاتی انفجارات و موضوعات متعدد اجرا خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه امسال نسبت به سنوات گذشته تفاوتی داشته است، گفت: نمایشگاه هر سال غنای خود را دارد و نمی‌توان گفت که امسال چیزی بیشتر از سال گذشته خواهد داشت؛ البته هرسال باتوجه به ابزار جدیدی که در اختیار قرار می‌گیرد، فعالیت‌ها متناسب با آن گسترده‌تر خواهد شد.
علی‌بابایی درباره‌ تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه سال قبل اذعان کرد: طبق آماری که به دست ما رسیده است، سال گذشته قریب به 40 هزار نفر بازدیدکننده داشته‌ایم. ما امسال به صورت ویژه در حوزه‌ دانش‌آموزی ورود پیدا کرده‌ایم، بنابراین صبح‌ها و عصرها میزبان دانش‌آموزان هستیم و شب‌ها میزبان عموم مردم خواهیم بود.
معاون اجتماعی سپاه علی‌بن ابیطالب استان قم بیان کرد: نمایشگاه امسال تحت عنوان ستاد نمایشگاهی تعریف شده که رئیس آن استاندار محترم است. تمام دستگاه‌ها و نهادها در آن مشارکت دارند؛ ولی مجری و متولی نمایشگاه امسال سپاه امام علی‌بن ابیطالب(ع) و مجموعه معاونت اجتماعی سپاه استان است.
وی با اشاره به وظیفه ما در قبال زنده نگاه داشتن یاد و خاطر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست. 
علی‌بابایی عنوان کرد: ما در این 10 روز تمام تلاشمان بر این است که همه‌ی اقشار جامعه را درگیر یک فضای دفاع مقدسی کنیم تا بدانند که زرمندگان ما در زمان دفاع مقدس در دفاع از مرزها چه سختی‌هایی را متحمل شدند و چه وقایعی اتفاق افتاد تا امروز بتوانند به راحتی در این شهر با امنیت کامل قدم می‌زنند. همین تبیین و روایتگری برای اقشار جامعه که این درک و فهم را در آن‌ها ایجاد کند و قدردان این زحمات باشند، وظیفه‌ی ما در قبال عملکرد شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را تا حدودی محقق می‌کند. 
وی تصریح کرد: نمایشگاه یاد یاران ( محراب تا معراج ) از 31 شهریور تا 7 مهرماه برگزار می‌شود. صبح‌ها و عصرها ویژه دانش آموزان و دانشجویان و هر شب همزمان با نماز مغرب و عشاء ویژه بازدید عموم مردم است. 
معاون اجتماعی سپاه علی‌بن ابیطالب استان قم گفت: محل برگزاری این نمایشگاه، میدان مفید، ابتدای بلوار شهید آوینی، باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/648515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یادی از معلمی که در سکوت خبری از دنیا رفت

توزیع 500 تن شکر در قم برای تنظیم بازار

شرکت‌های حمل‌ونقل مجاز سرویس مدارس قم مشخص شدند+جدول

درگیری مرگبار 2 دوست به خاطر یک دختر

اعتماد: بخش‌های شمالی و جنوبی دریاچه ارومیه خشک شد

دوقلو‌های نادر بعد از 14 ساعت عمل از هم جدا شدند

اعلام خبر شناسایی شهید «ابراهیم زمانی باجگانی»

کاسترو دست کمک رونالدو را قطع کرد!

مدافع آلمانی به مس رفسنجان پیوست

چین و ازبکستان میزبانان مسابقات آسیایی کاراته 2025

قالیباف: در برنامه هفتم توسعه حق پخش تلویزیونی قانونی شده است

قالیباف: باید باور کنیم ورزش یک صنعت هم هست

اعلام لیست نهایی تیم فوتبال جوانان با 23 نفر

ساعت بازی پرسپولیس- آلومینیوم تغییر کرد

تجلیل از مدال آوران کشتی المپیک پاریس و مسابقات جوانان و نوجوانان جهان با حضور رئیس مجلس

محل برگزاری دربی پایتخت مشخص شد

نظر کارشناس مالی اعلام شد؛ بیرانوند طلبی از پرسپولیس ندارد

درمان خشکی چشم و تشنج در طب سنتی

واکنش کنعانی به بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران

جزییات جدید ساعت کار ادارات کلان شهرها

احساس خطر استاندار از روند بازار مسکن در قم

تنها یک چیز را از تو بیشتر دوست دارم!

ایجاد فضای سبز شهری در مجاورت بقعه اباصلت قم

برگزاری ششمین مرحله اردوی فکر و ذکر به میزبانی استان قم

500 تُن شکر در قم توزیع شد

طرح بهسازی محور قدیم سلفچگان _ ساوه اجرایی شد

مرور مهم‌ترین اخبار روز سه شنبه 27 شهریور قم در 120 ثانیه

وضعیت جوی استان قم تا پایان هفته نسبتا آرام خواهد بود

واکنش دبیر شورای انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکور

هدیه پلیس راهور به موتورسواران قانونمند

ترافیک سنگین در برخی مقاطع محورهای شمالی

کوچ غول صربستانی از NBA به ترکیه

رشفورد گل بزند، همه چیز برای یونایتد ساده است!

اندریک رکورد اسطوره محبوب رئال را شکست

رئیس فدراسیون کشتی : از کشتی مدال می خواهید خب پولش را بدهید!

حضور دکتر قالیباف در کمپ تیم‌های ملی کشتی برای افتتاح اماکن ورزشی کشتی

پیوستن بازیکن سابق استقلال تهران به نفت آبادان

زمان بازگشت حسن یزدانی به تشک

مدافع استقلال در تست‌های پزشکی ایفمارک

پرسپولیس- آلومینیوم با وی‌ای‌آر

جردن باروز: فکر می کردند مرا کشتند اما نتوانستند

قضاوت داور اسپانیایی برای ایران

ده‌روسی ناگهان برکنار شد!

آزار و اذیت دختر جوان توسط خواستگار اینستاگرامی

مواد غذایی مفید برای تقویت چشم

آیت الله ملک حسینی: تکریم اسوه‌ها ‌امید بخشیدن به نسل‌های آینده است

بهبود وضعیت شبکه روشنایی معابر قم/ خاموشی‌ها 50 درصد کاهش یافت

اشکالات آئین‌نامه جدید سرویس مدارس قم متعدد است

زنگ مقاومت در قم نواخته می شود

یک محکوم به قصاص، پس از 22 سال از دار مجازات رهایی یافت