عصر قم

آخرين مطالب

برد قاطع شاگردان شمسایی در گام نخست؛ ایران 7-1 ونزوئلا ورزشی

برد قاطع شاگردان شمسایی در گام نخست؛ ایران 7-1 ونزوئلا
  بزرگنمايي:

عصر قم - ورزش 3 /دیدار اول تیم ملی ایران در جام جهانی فوتسال 2024 ازبکستان با درخشش ستارگان فوتسال ایران با 3 امتیازی شیرین پایان یافت.
پوشش زنده خبری:

** وحید شمسایی، در اقدامی جالب و برای تمرین تاکتیک پاورپلی و البته حفظ نتیجه، تاکتیک تیمی را با پنج بازیکن رو به جلو کرد که حتی در صورت بدست آوردن فرصت تعداد گل‌های ایران را افزایش بدهند.
** گل هفتم تیم ملی فوتسال ایران توسط پدیده ایرانی؛
بهروز عظیمی، روی پاس مهدی کریمی و با یک شوت استثنایی، دومین گل خود و هفتم ایران را به ثمر رساند تا او هم جزو بریس‌کرده‌های این مسابقه لقب بگیرد.
** بلافاصله پس از پنج نفره شدن تیم ملی ونزوئلا، وحید شمسایی با یک تایم استراحت، نظام دفاعی را برای تاکتیک پاورپلی حریف به بازیکنان گوشزد کرد.
** در فاصله سه دقیقه تا پایان مسابقه، رابینسون رومرو اسپانیایی، برای جبران گل‌های دریافتی، از تاکتیک پاورپلی استفاده کرد.
** با به میدان رفتن سجاد یوسف‌خواه، امیرحسین داوودی و باقر محمدی در نیمه دوم، وحید شمسایی از تمامی بازیکنانش در دیدار با ونزوئلا استفاده کرد.
** حسین طیبی، ستاره تیم ملی فوتسال با یک خطا مانع از حمله حریف شد که این اقدام وی یک اخطار را برایش در پی داشت.
** حرکت بی‌نظیر حسین طیبی و چرخش این بازیکن از بین سه نفر، یک پاس تک به تک را به اولاد قباد هدیه داد که مسلم در دریبل کردن دروازه‌بان ناکام ماند و موقعیت طلایی به راحتی از دست رفت.
** تیم ملی فوتسال ونزوئلا، در 20 بازی اخیر خود در سال 2024، هرگز بیش از سه گل را دریافت نکرده بود. سنگین‌ترین شکست آن‌ها به نیمه نهایی کوپا آمریکا برابر برزیل باز می‌گردد که سه بر صفر مغلوب بهترین تیم دنیا شدند.
** پس از دریافت گل ششم، رابینسون رومرو تقاضای تایم استراحت کرد تا تغییراتی در تاکتیک دفاعی تیم خود داشته باشد.
**گل ششم تیم ملی فوتسال ایران توسط امیرحسین داوودی؛
امیرحسین داوودی، جوان‌ترین بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی، که در نیمه دوم فرصت بازی را بدست آورد، با یک ضربه نوک پا دروازه تیم ونزوئلا را فرو ریخت.
** خوزه ویلالوبوس، دروازه‌بان ذخیره تیم ملی فوتسال ونزوئلا هم جایگزین کارلوس واسکز شد و چند مهار خوب را از خود در برابر ضربات بازیکنان تیم ملی نشان داد.
** باقر محمدی، مرد شماره یک تیم ملی فوتسال ایران که به علت مصدومیت بازی را از روی نیمکت آغاز کرد، با تصمیم کادر فنی پس از گذشت سه دقیقه از نیمه دوم وارد دروازه تیم ملی شد.
** مهدی کریمی و سالار آقاپور، دو ستاره تیم ملی فوتسال ایران در اولین تجربه جام جهانی خود موفق شدند تا به این لحظه دو گل به ثمر برسانند تا شروعی رویایی را در آوردگاه بزرگ داشته باشند.
**گل پنجم تیم ملی فوتسال ایران توسط پسر طلایی جهان؛
سالار آقاپور، ستاره تیم ملی فوتسال ایران و پسر طلایی جهان در سال 2022، روی پاس لاب مهدی کریمی و ضربه‌ای دقیق موفق به دبل کردن شد و ایران را پنج بر یک پیش انداخت.
** نیمه اول ایران و ونزوئلا با نتیجه چهار بر یک به سود ملی‌پوشان به پایان رسید. مهدی کریمی دوگل، سالار آقاپور و بهروز عظیمی گل‌های دیگر ایران را در 20 دقیقه اول به ثمر رساندند. همچنین میلتون موفق شد یکی از گل‌های خورده ونزوئلا را جبران کند.
**گل چهارم برای ایران توسط بهروز عظیمی؛
شوت بهروز عظیمی از زاویه‌ای کاملا تنگ و بسته به سوی قفس توری ونزوئلا و البته اشتباه عجیب وازکز، گل چهارم ایران را در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست به همراه داشت.
** ضربه ایستگاهی عیسی ویامونته، بازیکن تیم ونزوئلا از فاصله 11 متری با اختلافی زیادی به بالای دروازه ایران رفت.
**گل اول ونزوئلا توسط میلتون؛
میلتون بازیکن عقب‌گیر ونزوئلا با شوتی نه چندان قوی و با واکنش ضعیف از سوی سعید مومنی، موفق شد دروازه ایران را باز کند تا نتیجه سه بر یک شود.
**گل سوم ایران توسط مهدی کریمی؛
مهدی کریمی با یک حرکت انفرادی و یک شوک کوچک با پای چپ، شلیک غیرقابل مهاری را با پای غیرتخصصی راست انجام داد و گل سوم ایران و دومین گل خود را به ثمر رساند.
** واکنش‌های بی‌نظیر کارلوس واسکز، دروازه‌بان ونزوئلا که ضربات پیاپی علی‌اصغر حسن‌زاده و محمدحسین درخشانی را یکی پس از دیگری مهار کرد، تا اختلاف همان دو گل باقی بماند.
** پرتاب بلند سعید مومنی برای بهروز عظیمی با دفع کارلوس واسکز به بیرون رفت. عظیمی معتقد بود که دروازه‌بان ونزوئلا توپ را خارج از شش قدم با دست‌های خود مهار کرده که این صحنه به وار کشیده شد. 
صحنه پس از بازبینی، رد شد
**گل دوم ایران: بهترین بازیکن لیگ برتر گلزنی کرد؛
مهدی کریمی، بازیکن تیم گیتی پسند اصفهان توپ ریباند شده را با یک ضربه ساده روانه دروازه خالی ونزوئلا کرد و گل دوم ایران را به ثمر رساند
** یک اشتباه از مسلم اولاد قباد که سعی داشت بازیکن حریف را دریبل بزند، نزدیک بود تا برای ایران دردسرساز شود که ضربه کابارکاس با برخورد به خود اولاد قباد به اوت رفت.
** محمدرضا سنگ‌سفیدی پس از خطای غیر ورزشی و بازبینی وار از سوی داور با کارت زرد جریمه شد و این بازیکن باتجربه اولین اخطار مسابقه را دریافت کرد.
**گل اول ایران به ونزوئلا توسط سالار آقاپور
ضربه تمام‌کننده سالار آقاپور با یک بغل‌پای مهار نشدنی و روی پاس مسلم اولاد قباد، گل نخست ایران را به همراه داشت تا شاگردان شمسایی بازی را یک بر صفر پیش بیفتند.
**گل اول ایران توسط سعید احمدعباسی که مردود شد.
پس از ضربه بی‌نقص علی‌‌اصغر حسن زاده به سوی دروازه ونزوئلا و برخورد به تیرک، توپ ریباندی را سعید احمدعباسی با یک شلیک و از بین پاهای کارلوس واسکز به گل تبدیل کرد. اما پیش از این صحنه، توپ به اون خارج شده بود که پس از بازبینی و بررسی مردود اعلام شد

توضیح ویدیو
**خطر از بیخ گوش تیم ملی گذشت؛
شلیک خطرناک آلفردو ویدال با برخورد به پاس بازیکن خودی به تیرک دروازه ایران اصابت کرد.
** بازی درگیرانه دو تیم باعث شده است که تاکتیک چندان خاصی روی زمین مسابقه پیاده نشود. همچنین ونزوئلا همانند سنت همیشگی‌اش، دل به دفاع ضد حمله بسته است که بسیار هم خطرناک ظاهر شده.
**دو واکنش عالی از مومنی؛
دبل سیو سعید مومنی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال روی ضربات بازیکنان ونزوئلا و سپس نجات دروازه محمدحسین درخشانی از روی خط دروازه، مانع از باز شدن سنگرتوری ایران شد.
**ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ونزوئلا برای دیدار با ایران؛
کارلوس واسکز
میلتون فرانسه
ویلمر کابارکاس
ویکتور کارنو
عیسی ویامونته
** باقر محمدی، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتسال ایران به علت مصدومیت و بر طرف نشدن آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو، این بازی را از روی نیمکت آغاز می‌کند. 
تیم ملی فوتسال ایران، غول فوتسال آسیا، از ساعت 16 در اولین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی 2024 به مصاف تیم ملی ونزوئلا خواهد رفت.
 روز موعود فرا رسید و لحظه‌شماری‌ها برای نمایش نخستین تقابل مردان شمسایی در آوردگاه بزرگ رو به پایان است. ایران از ساعت 16 برابر تیم ملی ونزوئلا، نماینده سوم آمریکای جنوبی که آمار و و عملکرد قابل قبولی را در سال 2024 برجای گذاشته است، خواهد رفت. دو تیم برای اولین‌بار در تاریخ جام جهانی با یک دیگر صف‌آرایی می‌کنند. بر خلاف ایران که تیمی بزرگ و مدعی در جهان به‌شمار می‌رود، ونزوئلا تیمی نوظهور و سومین جام جهانی خود را تجربه می‌کند.
مرحله گروهی جام جهانی 2024 ازبکستان؛
ایران vs ونزوئلا
ساعت 16:00
🏟مجموعه ورزشی یونیورسال 
شهر بخارا
داور مسابقه: نیکولا جلیک
روز موعود فرا رسید و انتظارات برای تماشای نمایش مردان شمسایی در میعادگاه بهترین‌ها پایان یافت. ایران از دقایق پیش برابر تیم ملی ونزوئلا، نماینده سوم آمریکای جنوبی که آمار و و عملکرد قابل قبولی را در سال 2024 برجای گذاشته است، به میدان رفته است. دو تیم برای اولین‌بار در تاریخ جام جهانی با یک دیگر صف‌آرایی می‌کنند. بر خلاف ایران که تیمی بزرگ و مدعی در جهان به‌شمار می‌رود، ونزوئلا تیمی نوظهور و سومین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. باقر محمدی، بهترین دروازه‌بان آسیا و مرد شماره یک تیم ملی، به علت آسیب دیدگی روی نیمکت نشست و سعید مومنی جایگزین او شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/649594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاس طارمی، خواب را بر اینزاگی حرام کرد!

وضعیت نامشخص سهرابیان و استقلال؛ فسخ یا وصل!

دیاز: اگر گوندوگان خوش‌شانس بود اینتر را می‌بردیم!

انریکه: ثابت کردیم هرگز تسلیم نمی‌شویم!

گواردیول: مهار مهاجمان اینتر دستاورد بزرگی است!

شوخی آچربی با هالند؛ بازم به ما گل نزدی!

عیادت فلیک از مارک برنال با هدیه ویژه!

کلوب بروژ 0 - 3‌ دورتموند؛ شروع مطمئن نایب قهرمان!

نمایش ضعیف ارلینگ؛ هالند مثل همیشه گم شد!

متکبرانه‌ترین شادی گل تاریخ لیگ قهرمانان

گواردیولا: مقابل استادان دفاع عالی بازی کردیم!

بارلا: حیف شد، می‌توانستیم سیتی را ببریم!

شکاری در سپاهان ماندنی شد

جشنواره تابستانه سبزی، غذا و سوغات در سنجان اراک آغاز شد

تقویم و اوقات شرعی پنج شنبه 29 شهریور 1403 به افق قم

گل سوم دورتموند به کلوب بروژ توسط گیراسی

پنجره نقل و انتقالات ایران بسته شد

اولین تصاویر از مربی جدید رقیب استقلال و پرسپولیس

سرمربی‌ الوکره: این باخت را در تبریز جبران می‌کنیم!

ضدحال به انریکه؛ آسنسیو باز هم مصدوم شد!

پیش از دیدار حساس پپ دی‌بروینه را از دست داد!

گل اول دورتموند به کلوب بروژ توسط گیتنز

تساوی یاران طارمی مقابل منچسترسیتی در شب فرار پاری‌سن‌ژرمن از شکست

گل اول پاری سن ژرمن به خیرونا توسط نونو مندز

گل دوم دورتموند به کلوب بروژ توسط گیتنز

آیت‌الله بهجت سرّ توحید و ولایت را در نماز یافته بود

آیت‌الله‌العظمی بهجت یکی از اعاظم علمی و بزرگان عرفانی و سالکان طریق الهی روزگار بود

برنامه ریزی برای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

توقف بولونیا در لیگ قهرمانان اروپا

محمد محبی هنوز تست نمی‌شود!

آتالانتا توانایی بردن آرسنال را دارد!

گل دیدنی مهدی ترابی به الوکره از نمایی دیگر

لاپورت: گواردیولا دوستم نداشت، اما دلتنگ او هستم!

بازگشت سریع السیر تراکتور از قطر به تبریز

عارف در نقش ناجی تراکتور پس از 110 روز!

ژابی: می‌دانم که فاینورد چه بازیکن خطرناکی دارد!

من نخواهم ایستاد رو به روی تو!

پرداخت 40 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه در قم

نصب 70 تابلوی راهنمای مسیر در پایانه‌های مسافربری شهرداری قم

اسکوچیچ: دوست ندارم تراکتور دفاع کند

مهاجم تراکتور لحظه آخر از لیست بیرون رفت

توافق شمس‌آذر با مدافع سابق سپاهان

ادعای درویش: افزایش سقف بودجه امروز ابلاغ شد!

اشتراکالی: هدف تراکتور در آسیا را نمی‌گویم!

گلزن تراکتور بهترین بازیکن زمین شد

بازی پر گل بایرن مونیخ و دیناموزاگرب به صورت انیمیشن

شروع مقتدرانه تراکتور در آسیا؛ صدرنشینی در گروه A با 3 گل

صعود تاریخی ایران به رده دوم

عوامل اصلی ایجاد دیسک گردن

پیام آیت‌الله اعرافی به سید حسن نصرالله