احداث 10 تقاطع غیرهمسطح تا پایان سال در شهر قم
گفتگو
بزرگنمايي:
عصر قم - معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طبق برنامهریزیهای پیشبینی شده، از 35 تقاطع غیرهمسطح تاکنون 23 عملیاتی شده است. امسال نیز احداث 10 تقاطع غیرهمسطح در برنامههای شهرداری قرار دارد. - اخبار استانها -
رضا خانهزاد یزدی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به ساماندهی بار در شهر قم اظهار کرد: یکی از دغدغههای کلانشهرهای کشور در حوزه ترافیک مسئله حملونقل بار در داخل شهر است که آسایش و ایمنی شهروندان را تحت تأثیر قرار میدهد و نیازمند ساماندهی است.
وی با اشاره به اینکه شهر سه قسمت دارد که شامل بخش بیرونی، هسته مرکزی و میانی است، افزود: بحث هسته مرکزی در برنامه ساماندهی قرار دارد و 14 سامانه در حال تجهیز برای مدیریت مباحث بار در این بخش است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: هدف این است که هرکس در هر ساعتی که خواست نتواند در هسته مرکزی بار جابهجا کند، باید مجوز لازم را دریافت کند و ساعت خاصی برای انتقال بار داشته باشد.
خانهزاد یزدی با اشاره به اهمیت مدیریت حملونقل بار در ابعاد مختلف تاکید کرد: حملونقل بار در شهر نکاتی درباره مسائل پدافندی دارد و باید مبدا و مقصد، وزن و بارنامه نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مبحث ساماندهی حملونقل بار تا پایان سال جاری به نتیجه خواهد رسید، گفت: در حال حاضر حملونقل بیش از 10 تن در برنامه است، اما در طرح جامع بار شهر قم خودروهای وانت و نیسان نیز شامل این موضوع میشود و آنها نیز در یک افق میان مدت باید تحت کنترل باشند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: کنترل سوخت در کل مملکت تحت نظر و رصد است، حتی وانتهای داخل شهر نیز باید رصد شود، این سامانه تحت لینک با سامانه تخصیص سوخت خواهد بود و این دو با هم به صورت شبکهای تعامل اطلاعات خواهند داشت.
خانه زاد یزدی با اشاره به تغییرات تحولی در حوزه حملونقل شهری قم گفت: مجموعه شهرداری قم در توجه ویژهای به طرح جامع حملونقل مطرح شده است. در همین راستا مجموعه مدیریت شهری ایجاد رینگهای ترافیکی و تقاطعهای غیرهمسطح را دستورکار خود قرار داده است.
خانه زاد یزدی افزود: طبق برنامهریزیهای پیشبینی شده از 35 دستگاه تقاطع غیرهمسطح تاکنون 23 دستگاه عملیاتی شده است. امسال نیز 10 دستگاه غیرهمسطح در برنامههای شهری قرار دارد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه یکی از عوامل عمده ترافیک در شهر قم، تک سرنشین بودن و استفاده از خودروهای شخصی است، بیان کرد: سعی ما بر این بود که مسائل حملونقل شهری در دو بخش نرمافزاری و سختافزاری را با یکدیگر تلفیق کنیم. در گام اول بحث مناسبسازی ایستگاههای اتوبوس را در دستور کار قرار دادیم.
انتهای پیام/
-
شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳:۴۵
-
۱۸ بازديد
-
-
عصر قم
لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/676699/