سایت های در دست ساخت نهضت ملی مسکن در قم حدود 2 هزار کلاس می خواهد
گفتگو
بزرگنمايي:
عصر قم - به گزارش خبرگزاری موج از قم
، احمدرضا اجتهادی که امروز در جلسه هیئتمدیره مجمع خیرین مدرسهساز استان قم با ابراز خرسندی از راهاندازی «نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم» توسط رئیسجمهور محترم اظهار کرد: مسئول پیگیری این نهضت در همه استانها، استانداران هستند؛ ضمن آن که دبیرخانه نهضت نیز در ادارات کل نوسازی مدارس استانها تعبیه شده است.
وی ادامه داد: در این موضوع، هفت شاخص «ساماندهی مدارس کانکسی دارای بیش از 10 دانشآموز»، «ساماندهی مدارس سنگی ناایمن»، «افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطق با سرانه کمتر از سه مترمربع»، «ساماندهی کلاسهای با تراکم بیش از 35 دانشآموز»، «ساماندهی و تأمین فضای آموزشی و پرورشی موردنیاز در دو طرح مسکن مهر و نهضت ملی مسکن»، «تکمیل پروژههای نیمهتمام» و «تخریب و بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده» برشمرده شده که سه شاخص اول در استان قم موضوعیت ندارد؛ اما شاخصهای بعدی باید در استان پیگیری شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، این استان را از جمله استانهای دارای کلاسهای با تراکم بیش از 35 دانشآموز معرفی کرد و گفت: طبق آخرین آمار، استان قم در رتبه دوم کشوری در این زمینه جای دارد.
اجتهادی سپس خاطرنشان کرد: بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن کشور در قم شکلگرفته و طبق آمار، هماکنون نزدیک به 75 هزار واحد مسکونی در قم در دستساخت است که این واحدها نیز به حدود دو هزار کلاس درس نیاز دارند.
وی اضافه کرد: باید توجه داشت که قم دارای 1300 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین اظهار کرد: باتوجهبه این که فعلاً مبنای موجود در کشور، به ثمر رساندن نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی است؛ بنابراین انتظار میرود که همه مسئولان بر اساس همین مبنا و همین شاخصها، برنامهریزیهای لازم را دنبال کنند؛ ضمن آنکه طبق برآوردها، برنامه کاری استان در موضوع نوسازی مدارس بر این مبناست که ما تا پایان سال 1407، به 270 مدرسه 12 کلاسه در استان نیاز داریم.
اجتهادی افزود: خوشبختانه مهندس بهنامجو استاندار قم، پایِکار این نهضت است و استان قم بهعنوان نخستین استان کشور در پیگیری این موضوع معرفی شده و تقدیرنامهای هم به امضای وزیر محترم آموزشوپرورش برای آقای استاندار ارسال شده است.
وی همچنین درباره موضوع مدرسهیاری نیز تصریح کرد: تنها راه مدرسهیاری، درآمدزایی برای مدرسه است.
رئیس هیئتمدیره مجمع خیرین مدرسهساز استان قم نیز در این نشست به موضوع «مدرسهیاری» توجه داد و از مدیران کل آموزشوپرورش و نوسازی مدارس استان خواست پیگیر این موضوع باشند تا مسئله مدرسهیاری به سرانجام مطلوب برسد.
سید ناصر علایی طباطبایی همچنین بیان کرد: موضوع مدرسهیاری دارای ابعاد مختلفی است و میتواند کمک شایانی برای حل مشکلات آموزشوپرورش باشد؛ البته بهشرط آنکه مدیر منتخب مدرسهیاری استان، از حمایت و پشتیبانی دو بال یعنی اداره کل آموزشوپرورش استان و اداره کل نوسازی مدارس استان بهرهمند باشد.
وی در ادامه به پیگیری موضوع زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان قم پرداخت و خاطرنشان کرد: بحمدالله موضوع واگذاری پنج هکتار زمین برای این امر قطعی شده که امیدواریم با همراهی و همیاری همه دغدغهمندان آموزشوپرورش، مراحل بعدی کار نیز پیگیری شود.
رئیس هیئتمدیره مجمع خیرین مدرسهساز استان سپس به موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی اشاره کرد و خطاب به همه اعضای هیئتمدیره مجمع گفت: باید همه همت کنیم تا از رهگذر این نهضت، بیشترین بهره را برای استان قم به ارمغان آوریم.
علایی طباطبایی همچنین بر این نکته تصریح کرد که تنها راه نجات دانشآموزان ایران اسلامی از توطئههای دشمن، تقویت ارتباط آنان با قرآن و اهلبیت علیهمالسلام است و باید اذعان داشت که جز این راه، چاره دیگری وجود ندارد.
-
شنبه ۲۹ دي ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵:۳۲
-
۶ بازديد
-
-
عصر قم
لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/692094/