عصر قم

آخرين مطالب

75 هزار خانواده قمی در انتظار خانه‌دار شدن / مهاجرپذیری قم مشکلاتی را درخصوص تامین مسکن ایجاد کرده است اجتماعی

75 هزار خانواده قمی در انتظار خانه‌دار شدن / مهاجرپذیری قم مشکلاتی را درخصوص تامین مسکن ایجاد کرده است
  بزرگنمايي:

عصر قم - حدود 75 هزار واحد مسکونی در قانون جهش تولید و تامین مسکن در استان قم با سرعت درحال ساخت است و متقاضیان چشم انتظارند در آینده‌ای نزدیک طعم صاحب خانه شدن را بچشند.
گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن از جمله لایحه‌هایی بود که دولت شهید رئیسی در ابتدای کار خود آن را تقدیم مجلس کرد.
پس از تصویب بهارستانی‌ها و تایید شورای نگهبان محمدباقر قالیباف رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اجرای این قانون را در ابتدای شهریورماه 1400 به رئیس جمهور و دولت سیزدهم وقت ابلاغ کرد.
براساس این قانون دولت موظف گردید نیاز سالانه کشور به مسکن را با استفاده از ظرفیت‌های مختلف تامین کند. بانک‌ها نیز مکلف شدند سالانه 20 درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی خود را با سود مصوب شورای پول و اعتبار به این قانون اختصاص دهند.
این طرح در دولت شهید رئیسی با سرعت خوبی در استان‌ها دنبال شد و براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم حدود 2 میلیون و 600 هزار واحد در کشور درحال ساخت است.
قانون جهش تولید و تامین مسکن در استان قم نیز با سرعت و جدیت خوبی درحال اجراست و براساس اذعان سیدمحمد آقامیری، استان قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
حدود 50 هزار واحد مسکن در قم درحال ساخت است
حسین زنجیرانی فراهانی در گفتگو با خبرنگار دانشجو در استان قم اظهار کرد: تا پایان مردادماه سال 1403 حدود 50 هزار واحد در نقاط مختلف استان قم از جمله سایت 560 هکتاری، طایقان، قنوات، پرنیان و... درحال ساخت است.

عصر قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: علاوه بر 50 هزار واحد 20 هزار مسکن زمین نیز به خانوار اهدا شده و حدود 10 هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: نهضت ملی مسکن جزء مهم‌ترین طرح‌هایی بود که با جدیت در طول دولت شهید رئیسی در قم دنبال شد و امروز هم بدون تغییر و اخلالی پروژه‌ها درحال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: جلسات شورای مسکن هر هفته به ریاست استاندار برگزار می‌شود در سال گذشته بیش از 90 درصد مصوبات این جلسات هفتگی اجرایی شد.
وی ادامه داد: این جلسات هر هفته به ریاست نماینده عالی دولت در استان قم باحضور روسای دستگاه‌های اجرایی، دولتی و خدمات‌رسان، روسای بانک‌های دولتی و خصوصی و سایر مدیران ارشد استانی برگزار می‌شود.
زنجیرانی فراهانی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر سایت‌های 560 هکتاری، 27، 22 و 17 هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهر‌های اقماری به‌صورت یک‌طبقه در حال ساخت‌اند.
وی تاکید کرد: سایت 560 هکتاری، شهرک شهید سلیمانی، اراضی 27 هکتاری و 22 هکتاری سایت‌های داخل شهر قم بوده و باقی پروژه‌ها در طایقان، پرنیان فاز 1، قنوات، کهک، سلفچگان و جعفریه توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن درحال هستند.
اختصاص 800 میلیون تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان
زنجیرانی فراهانی در ادامه این گفتگو با اشاره به تسهیلات بانکی قانون جهش تولید و تامین مسکن عنوان کرد: ابتدای کار 400 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای متقاضیان در نظر گرفته شده بود که سپس به 550 میلیون تومان افزایش یافت.

عصر قم

وی اشاره کرد: در آخرین جلسه شورای مسکن که ابتدای سال جاری برگزار شد با مصوبه شورای پول مقرر شد تسهیلات بانکی طرح جهش تولید و تامین مسکن به 800 میلیون تومان افزایش یابد.
نیازمند تامین زیرساخت سایت‌های نهضت ملی مسکن توسط دستگاه‌های خدمات رسان هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان در فراهم‌سازی زیرساخت سایت‌های قانون جهش تولید و تامین مسکن هستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی همچون برق، آبفا و گاز تا امروز همکاری خوبی در موضوع مذکور داشته‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: مدرسه، بیمارستان، مراکز فرهنگی و ... مکان‌هایی هستند که در این سایت‌ها به آنها نیازمندیم که از دستگاه‌های خدمات‌رسان تقاضا داریم همکاری و تعامل خود را افزایش دهند.
مسکن سهم بسزایی در سبد تورم خانوار دارد
سیدمحمد آقامیری استاندار قم در یکی از جلسات شورای تامین مسکن استان اظهار کرد: مسکن سهم بسزایی در سبد خانوار دارد و در صورتی که واحد‌های درحال ساخت را تحویل مردم دهیم حدود 28.5 درصد از تورم خانوار کاهش پیدا می‌کند.

عصر قم

وی در ادامه بیان کرد: 300 میلیارد تومان از محل صندوق ملی مسکن برای تامین زیر ساخت‌های نهضت ملی مسکن قم پرداخت شد تا اقلام مورد نیاز با سرعت خریداری شود.
مهاجرپذیری قم مشکلاتی را برای مردم درخصوص تامین مسکن ایجاد کرده
شهر قم باتوجه به نیازمندی‌هایی که به نیروی کار دارد و از طرفی دیگر براساس روایات در آخر الزمان قم پناهگاه شیعیان خواهد بود و سایر دلایل باعث افزایش نرخ جمعیت این شهر شده و این مهاجرپذیری مشکلاتی را برای مردم درخصوص تامین مسکن ایجاد کرده است.
سیاست غلطی که دولت دوازدهم در دستور کار خود قرارداد باعث شد نیاز مردم به مسکن بالا رفته و ناترازی درخصوص عرضه و تقاضا در بازار مسکن ایجاد شود.
اما دولت سیزدهم با همه موانع و مشکلاتی که در کشور وجود داشت نسبت به تعهدات خود پایبند بود و ساخت بیش از 70 هزار واحد مسکونی در استان قم را دستور کار قرارداد.
مردم قم امیدوار هستند حال که دولت چهاردهم در کشور آغاز به کار کرده قانون جهش تولید و تامین مسکن با سرعت و جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال شود و میراث خوبی که توسط شهید رئیسی بنا نهاده شد به دست رئیس جمهور جدید به پایان برسد و متقاضیان طعم خانه‌دار شدن را به کام خود بچشند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/649337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله کعبی: انتصاب محکومان امنیتی مشروط به توبه باشد

از تو چه پنهان عاشقت بودم

درد فراق و هجران

شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) به دوران شکوفایی رسید

قم، جهان‌شهر تمدنیِ اهل بیت(ع) اهداف و فرصت‌ها

برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه ورزش زورخانه‌ای در قم

پایان مسابقات پاور لیفتینگ قهرمانی کشور در قم

حادثه عجیب در فرود هواپیمای تهران - کرمان

تماشای بهترین نمایش بیرانوند برای تراکتور

شمسایی: اصلا از بازیکنانم راضی نیستم

پایان هفته نخست لیگ برتر تفنگ و تپانچه بانوان

آخرین وضعیت نویر پس از مصدومیت اخیر

یک رئالی جانشین ژابی آلونسو در لورکوزن می‌شود؟

رونمایی از کیت سیاه ملوان به یاد هوادار مرحوم

برگزاری دیدار ایران - قطر در مشهد

ستاره‌های تراکتور ریکاوری کردند

اتفاق شیرین برای هافبک پرسپولیسی

عوارض مصرف بیش از حد قند و شیرینی

علت درد دندان پس از انجام ایمپلنت

آیت الله موحدی کرمانی، رییس مجلس خبرگان: فاجعه بزرگی که در لبنان رخ داد دل‌های همه را سوزاند

دعا کردن از دید مولانا

چه قدر کتاب میخونی؟

برگزاری برنامه‌های متعدد با شعار «قم، جهان شهر تمدنی اهل بیت (ع)»

کشف بیش از 17 کیلوگرم تریاک در قم

وجود هفت زورخانه در شهر قم

اجرای 140 برنامه ویژه روز قم توسط مدیریت شهری

دمای هوای قم بالا می رود

اجرای پویش حال خوب در شهرک امام حسن (ع) قم

جشن بزرگ ملیکه ایران در قم برگزار می‌شود

توزیع سه میلیون جلد کتاب بین دانش آموزان قم

تیم آذین قهرمان مسابقات مینی والیبال پسران قم شد

عارف: به حمله کنندگان به سفارت پست و مقام دادند

وقتی سبک زندگی با شروع سال تحصیلی تغییر می‌کند

آیا خشکی 100 درصدی 9 تالاب ایران در تابستان صحت دارد؟

بارش شدید تگرگ از آسمان توکیو

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما و مدیر شبکه خبر منصوب شدند

آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان

گل هشتم ایران به گواتمالا توسط طیبی

گل چهارم گواتمالا به ایران

گل نهم ایران به گواتمالا توسط احمدعباسی

جانشین برانکو ایوانکوویچ اخراج شد

جدایی سایه اوسمار از پرسپولیس

دانشگر استوری کرد: بگذارید از سپاهان بروم!

عکس یادگاری مهندس‌های مس در رفسنجان

خداحافظ معمار باخت 9 - 2؛ اخراج سرمربی دینامو زاگرب

پیولی پنچه در پنجه با هیولای رونالدو

پایانی غم‌انگیز؛ اخراج سیتی از همه رقابت‌های فوتبال

بی‌رحم در گلزنی، متزلزل در دفاع؛ ایران 9 - 4 گواتمالا

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

طرز تهیه دمنوش ضد سرماخوردگی