عصر قم

آخرين مطالب

کدام مسائل قم اولویت نمایندگان استان در مجلس است اجتماعی

کدام مسائل قم اولویت نمایندگان استان در مجلس است
  بزرگنمايي:

عصر قم - نماینده مردم قم درباره‌ اولویت‌های نمایندگان استان قم در بدو ورود به مجلس گفت: دو موضوع در اولویت اصلی ما قرار دارد. اول مسائل اقتصادی استان، دوم مسائل فرهنگی است. - اخبار استانها -
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: مجلس شورای اسلامی بنا دارد پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مهم‌ترین اولویت کشور ساماندهی امور اقتصادی و جهش تولید است، در مسیر تحقق این اولویت حرکت کند.
روانبخش افزود: مجلس دوازدهم هنوز در ابتدای مسیر است و فعالیتی انجام نداده است. بلافاصله پس از اینکه در 7 خرداد مجلس تشکیل شد، ما با مشکلات عدیده مواجه شدیم، زیرا پس از شهادت شهید رئیسی در 50 روز مسئله‌ انتخابات را داشتیم و همچنین رئیس مجلس نیز جزو نامزدهای ریاست جمهوری بود. 
نماینده مردم قم درباره‌ اولویت‌های نمایندگان استان قم در بدو ورود به مجلس بیان کرد: دو موضوع در اولویت اصلی ما قرار دارد. اول مسائل اقتصادی استان، دوم مسائل فرهنگی که هر کدام از این موضوعات بخش‌های مختلف را در ذیل خود دارند. در مباحث اقتصادی حوزه‌ اشتغال بویژه برای فرهیختگان و نخبگان اولویت دارد، چراکه ما کارگر بیکار در استان نداریم.
وی عنوان کرد: ما در نشست‌هایی که با رئیس و معاونین دانشگاه قم داشته‌ایم به جهت اینکه دانشگاه‌ها به سمت تربیت نیروهای متناسب با درخواست صنعت در قم حرکت کنند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما در امور انسانی قرار گرفته‌اند، درصورتی که ما در استان قم متخصص در امور فنی و صنعتی نداریم.
روانبخش از اهمیت سرمایه‌گذاری در بحث اشتغال در استان گفت و تصریح کرد: باید بیشتر توجه‌ها به جهتی رود که یک تناسبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود. مقوله‌ سرمایه‌گذاری نیز بسیار اهمیت دارد. سرمایه‌داران قمی که در بیرون از استان هستند باید با دادن تسهیلات، تشویق شوند که زمینه‌ سرمایه‌گذاری در داخل استان برای آن‌ها فراهم شود. 
نماینده مردم قم گفت: یکی از مباحث دیگر مربوط به عمرانی و مسکن استان است. مسکن یکی از اولویت‌های اصلی زندگی مردم است. خانه محل آرامش خانواده‌هاست. دیداری با وزیر مسکن خانم صادق داشتم و به روی این موضوع تأکید شد.
وی افزود: مسئله‌ راه و حمل و نقل عمومی استان در داخل و خارج از شهر در اولیت قرار دارد. ترافیک ایجاد شده در داخل شهر و کمربندی‌های بیرون از شهر باید مورد توجه و بررسی واقع شود. با پیگیری‌های ما معارضات کمربندی شهید سلیمانی برطرف و تأمین بوجه نیز انجام شد. دولت تاکنون 680 میلیارد تومان بودجه داده است. 
روانبخش درباره‌ اهمیت کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی 32 کیلومتر است و تاکنون 30 تا 40 درصد پیشرفت داشته است. امسال باید 12 کیلومتر آن تا جاده جعفریه افتتاح شود. 40 درصد سهم سرمایه‌گذار است، 30 درصد بانک ملی و 30 درصد نیز دولت باید پرداخت کند. 
نماینده مردم قم بیان کرد: در پروژه‌ کمربندی شهید سلیمانی، سرمایه‌گذار سهم خود را پرداخت کرده است. با پیگیری‌های صورت گرفته دولت نیز درحال پرداخت سهم خود است، ولی بانک ملی سهم خود را نداده است. چنانچه تعهدات انجام شود، این 12 کیلومتر تا پایان امسال و مابقی پروژه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات در مسیر پروژه کمربندی شهید سلیمانی معارض پارکینگ سینا و معارض باغ پسته معصومی بود که درحال حاضر با پیگیری‌های انجام شده برطرف شد و با پرداخت بودجه این پروژه هم به انجام می‌رسد. 
روانبخش از ضمانت‌های اجرایی برای زیر بار ترافیک رفتن بانک‌ها گفت و عنوان کرد: ضمانت اجرایی برای بانک‌ها خود مصوبه‌ دولت است. طرح مذکور مصوبه دولت دارد. چنانچه به موقع این پول تزریق شود، پس از اجرا از این طرح عوارض گرفته و به خود بانک برمی‌گردد. 
نماینده مردم قم از پیگیری‌های لازم برای رسیدن به جایگاه مطلوب بودجه‌ای و اعتباری استان گفت: ما در آستانه‌ تزریق بودجه‌ استان در سال 1404 هستیم؛ بنابراین تلاشمان بر این است که سهم بودجه و اعتبارات استان را افزایش دهیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/649425/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله کعبی: انتصاب محکومان امنیتی مشروط به توبه باشد

از تو چه پنهان عاشقت بودم

درد فراق و هجران

شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) به دوران شکوفایی رسید

قم، جهان‌شهر تمدنیِ اهل بیت(ع) اهداف و فرصت‌ها

برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه ورزش زورخانه‌ای در قم

پایان مسابقات پاور لیفتینگ قهرمانی کشور در قم

حادثه عجیب در فرود هواپیمای تهران - کرمان

تماشای بهترین نمایش بیرانوند برای تراکتور

شمسایی: اصلا از بازیکنانم راضی نیستم

پایان هفته نخست لیگ برتر تفنگ و تپانچه بانوان

آخرین وضعیت نویر پس از مصدومیت اخیر

یک رئالی جانشین ژابی آلونسو در لورکوزن می‌شود؟

رونمایی از کیت سیاه ملوان به یاد هوادار مرحوم

برگزاری دیدار ایران - قطر در مشهد

ستاره‌های تراکتور ریکاوری کردند

اتفاق شیرین برای هافبک پرسپولیسی

عوارض مصرف بیش از حد قند و شیرینی

علت درد دندان پس از انجام ایمپلنت

آیت الله موحدی کرمانی، رییس مجلس خبرگان: فاجعه بزرگی که در لبنان رخ داد دل‌های همه را سوزاند

دعا کردن از دید مولانا

چه قدر کتاب میخونی؟

برگزاری برنامه‌های متعدد با شعار «قم، جهان شهر تمدنی اهل بیت (ع)»

کشف بیش از 17 کیلوگرم تریاک در قم

وجود هفت زورخانه در شهر قم

اجرای 140 برنامه ویژه روز قم توسط مدیریت شهری

دمای هوای قم بالا می رود

اجرای پویش حال خوب در شهرک امام حسن (ع) قم

جشن بزرگ ملیکه ایران در قم برگزار می‌شود

توزیع سه میلیون جلد کتاب بین دانش آموزان قم

تیم آذین قهرمان مسابقات مینی والیبال پسران قم شد

عارف: به حمله کنندگان به سفارت پست و مقام دادند

وقتی سبک زندگی با شروع سال تحصیلی تغییر می‌کند

آیا خشکی 100 درصدی 9 تالاب ایران در تابستان صحت دارد؟

بارش شدید تگرگ از آسمان توکیو

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما و مدیر شبکه خبر منصوب شدند

آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان

گل هشتم ایران به گواتمالا توسط طیبی

گل چهارم گواتمالا به ایران

گل نهم ایران به گواتمالا توسط احمدعباسی

جانشین برانکو ایوانکوویچ اخراج شد

جدایی سایه اوسمار از پرسپولیس

دانشگر استوری کرد: بگذارید از سپاهان بروم!

عکس یادگاری مهندس‌های مس در رفسنجان

خداحافظ معمار باخت 9 - 2؛ اخراج سرمربی دینامو زاگرب

پیولی پنچه در پنجه با هیولای رونالدو

پایانی غم‌انگیز؛ اخراج سیتی از همه رقابت‌های فوتبال

بی‌رحم در گلزنی، متزلزل در دفاع؛ ایران 9 - 4 گواتمالا

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

طرز تهیه دمنوش ضد سرماخوردگی