عصر قم

آخرين مطالب

اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) در قم برگزار می‌شود اجتماعی

اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) در قم برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی؛ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، امروز در نشست خبری اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) که در سالن همایش دبیرخانه انجمن‌های علمیه حوزه برگزار شد، گفت: رشد آمار نشریات واحد‌های آموزشی که طلاب مدیریت می‌کنند می‌رساند که آموزش‌های پژوهش‌محور حوزه علمیه اثرگذار بوده است.
او ادامه داد: جشنواره علامه حلی (ره) در طول 15 دوره برگزاری روند افزایشی در بخش آثار دریافتی داشته است به گونه‌ای که اولین دوره را با هزار تا دو هزار مقاله کشوری شروع کرد و اکنون به 18500 مقاله در دو بخش خواهران و برادران در هر دوره رسیده است.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مجموع آثار دریافتی طی پانزده دوره گذشته در چهار دسته پایان‌نامه، تحقیق پایانی، کتاب و مقاله از 180 هزار اثر گذشته است، گفت: این آمار حاکی از آن است که تلاش‌های پژوهش‌محور در حوزه خروجی خود را نشان داده است.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی با تاکید بر اینکه نسل‌های جدید طلاب با امر پژوهش انس بیشتری دارند، افزود: آثاری که در جشنواره علامه حلی (ره) دریافت می‌شود، به فراخور سن مولفان و سطح تحصیلی‌شان، آثار با کیفیت و جدی است.
او با اشاره به سامانه پژوهشگران و پژوهش آموزان گفت: این سامانه به عنوان سامانه مرجع برای دفتر شهریه، مرکز خدمات و مرکز نخبگان است که طلاب ایرانی و غیرایرانی می‌توانند از بخش داشبورد پیشخوان حوزه وارد آن شده و اثرشان را ثبت کنند.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 92 هزار اثر در این سامانه ثبت شده است، گفت: همچنین تاکنون بیش از 87 هزار اثر ارزیابی اجمالی و تعیین تکلیف شده است.
معاون پژوهش حوزه علمیه ادامه داد: سامانه دیگری که به زودی طی دو ماه آینده رونمایی خواهد شد سامانه جامع پژوهش مدارس آموزشی سراسر کشور است که در این سامانه برای هر مدرسه‌ای صفحه تعیین شده و تمام فعالیت‌های پژوهشی مدارس ثبت و اطلاعات برخط از این فعالیت‌ها خواهیم داشت.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اینکه تاکنون سامانه‌ای جامع برای مراکز پژوهشی نداشته‌ایم، افزود: البته طراحی این سامانه با مشارکت 15 مجموعه در میانه راه است و تلاش می‌شود تا انتهای سال جاری تکمیل شود.
معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: با بهره‌گیری از هر سه سامانه پژوهشگران، مدارس و مراکز پژوهشی، یک سامانه پژوهشی برخط و در همه لایه‌ها خواهیم داشت.
او راه‌اندازی بخش اساتید جشنواره علامه حلی (ره) را نیز با توجه به الگو بودن اساتید برای طلاب جوان به عنوان یک امر تشویقی مناسب برای طلاب جهت ورود به وادی پژوهش توصیف کرد و گفت: همچنین تاکنون حدود 200 استاد و مدرس پژوهش از حوزه فارغ‌التحصیل شده و در سطح استان‌ها جهت تدریس توزیع شده‌اند.
حجت‌الاسلام محمدصالح مازنی؛ دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) در ادامه به ارائه گزارشی از فرایند جشنواره و آیین اختتامیه پرداخت.
او افزود: در پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) از سوی 7975 نفر از طلاب جوان خواهر و برادر سراسر کشور، تعداد 10778 اثر پژوهشی در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه به دبیرخانه‌های استانی جشنواره واصل شده است.
دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) عنوان کرد: آثار دریافتی، ابتدا در مرحله مدرسه‌ای ارزیابی شده و آثار برتر مدارس به مرحله استانی جشنواره راه یافتند. با ارزیابی مجدد آثار در این مرحله، تعداد 794 اثر به عنوان آثار برتر دبیرخانه‌های استانی جشنواره، ضمن تقدیر در استان مربوطه، جهت رقابت در مرحله کشوری، به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال شد.
او با اشاره به اینکه هر یک از این 794 اثر توسط حداقل سه نفر از اعضای گروه‌های علمی مربوط به صورت جداگانه مورد ارزیابی اجماعی قرار گرفته است، افزود: برآیند نظر گروه، در جلسات حضوری، مبنای راهیابی اثر مربوط به ارزیابی تفصیلی یا توقف در مرحله ارزیابی اجماعی قرار گرفت.
حجت الاسلام مازنی با اشاره به اینکه از دوره گذشته جشنواره، برای نخستین بار جشنواره آثار پژوهشی اساتید حوزه‌های علمیه نیز در کنار جشنواره علامه حلی (ره) در این دبیرخانه جشنواره راه‌اندازی شد، گفت: امسال آثار علمی اساتید خواهر و برادر حوزه‌های علمیه برای دومین سال پیاپی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مازنی افزود: نتیجه برگزاری 34 جلسه جمع‌بندی گروه‌های علمی، راهیابی تعداد 165 اثر در جشنواره علامه حلی (ره) و 129 اثر در جشنواره اساتید، به ارزیابی تفصیلی بود که نهایتا با تصویب شورای علمی جشنواره، تعداد 44 اثر به عنوان آثار برگزیده پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با 27 اثر به عنوان برگزیده‌ی دومین جشنواره اساتید حوزه‌های علمیه شناخته شدند.
آیین پایانی پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با حضور علما، فضلا، محققان، پژوهشگران و طلاب جوان حوزه‌های علمیه صبح روز پنجشنبه سوم آبان 1403 در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار می‌شود.
به گفته دبیر پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره)، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور سخنران ویژه این مراسم است. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه نیز سخنانی ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/659735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بارسا برای بازی بایرن پروتکل امنیتی فعال کرد!‏

گزارش زنده؛ استقلال 0 - 1 النصر

لحظه ای که سیدحسین حسینی رونالدو را ناکام گذاشت

تاثیر مستقیم دندان بر عملکرد دستگاه گوارشی

شوت سنگین و زیبای کریس رونالدو به سمت دروازه استقلال

موقعیت عالی برای استقلال با ضربه ماشاریپوف که با اختلاف کم بیرون رفت

چالش بزرگ اینزاگی در چمپیونزلیگ؛ چمن مصنوعی!

یونایتد بی‌‌تاب بازگشت نامزد گولدن‌بوی شیاطین سرخ!‏

گل اول میلان به کلوب بروخه توسط پولیسیچ

ستاره تیم ملی انگلیس با نیوکسل تمدید کرد

نحوه شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی به روایت خانم دکتر فاطمه طباطبائی

پاس تکنیکی کریستیانو رونالدو در مقابل دروازه استقلال

بخشی از نکات مهم کتاب قانون ابن سینا درباره دندان

عرضه «لب خط» در بازار نشر/ روایتی از زندگی سردار حسین بهشتی

کشف 500 کیلوگرم مواد مخدر جاسازی شده در خودروهای عبوری از قم

احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات قم

پاس گل تکنیکی کریستیانو رونالدو در مقابل دروازه استقلال

تاثیر آلودگی ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی جهان بر افزایش مرگ‌ومیرها

موقعیت عالی برای استقلال با ضربه ماشاریکف که با اختلاف کم بیرون رفت

رئیس کانون عالی انجمن‌‌های صنفی کارگران: در حادثه معدن طبس هیچ‌کس عذرخواهی نکرد؛ همه همدردی کردند

شوت سنگین و زیبای کریس رونالدو یه سمت دروازه استقلال

نکاتی که باید پیش از تهیه ماسک درخشان کننده پوست بدانید

برنامه سازی صدا و سیمای قم با محوریت اخلاق و آداب قضایی

قم نایب قهرمان دو رویداد کاراته قهرمانی کشور

دلداری رونالدو به مهرداد محمدی بعد از مصدومیت

دختران پرسپولیس حریفان خود را شناختند

برخورد رامین رضاییان و رونالدو

دیدار نماینده ولی فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران با آیت الله علم‌الهدی

ادامه روند پُر فراز و نشیب سپاهان با باختی سنگین در امارات

تاثیر دین اسلام بر پیشرفت علم دندان پزشکی

شعرخوانی دکتر کاکاوند

رونالدو در مقابل رضاییان؛ لحظه ورود بازیکنان دو تیم استقلال و النصر

گزارش زنده؛ استقلال 0 - 0 النصر

دیدار عمومی مدیرکل بنیاد مازندران با جامعه ایثارگری

بازگشت کاروان پرسپولیس به ایران

فرشاد فرجی: قطعا از گروهمون در لیگ نخبگان آسیا صعود خواهیم کرد

گل سوم شارجه به سپاهان توسط کایو روی ضربه ایستگاهی

گزارش زنده؛ شارجه 3 - 1 سپاهان

بیانات رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن اول آبان ماه، سالروز شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی + فیلم

ورود بازیکنان استقلال به زمین برای گرم کردن برای مصاف با النصر

گرم کردن رونالدو قبل از شروع دیدار النصر و استقلال

آغاز نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان دانش‌آموزی پایتخت

پرسپولیس با اندوه به تهران برگشت

ماموریت ویژه جلالی، مهار ستاره سابق چلسی

ردپای اسکوچیچ در جدال استقلال و النصر!

صحبت‌های انگیزشی موسیمانه برای بازیکنان استقلال

گزارش زنده؛ شارجه 2 - 1 سپاهان

ورود سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال به زمین برای گرم کردن

گل دوم شارجه به سپاهان توسط لانزینیو

تاریخچه دندان پزشکی در جهان