عصر قم

آخرين مطالب

بیش از 40 نمایشگاه در دستور کار مجموعه نمایشگاه استان قم است اجتماعی

بیش از 40 نمایشگاه در دستور کار مجموعه نمایشگاه استان قم است
  بزرگنمايي:

عصر قم - رئیس هیات مدیره شرکت توسعه نمایشگاه استان قم گفت: بیش از 40 نمایشگاه در دستور کار مجموعه نمایشگاه استان قم است که مجموعه اقلام تولیدی استان و کشور را معرفی می کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالفضل خاکی، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه نمایشگاه استان قم در گفتگو با راه ثروت در خصوص این مجموعه اظهار داشت: این مجموعه نمایشگاهی از سال 85 به دستور استاندار وقت و با حمایت استانداری و تشکل‌های اقتصادی استان شکل گرفت و امروز بیش از 50 تشکل در مجموع نمایشگاهی استان قم مشارکت دارند که هر کدام به تنهایی از جایگاه ویژه و خاصی برخوردارند.
خاکی افزود: برای مثال اتاق بازرگانی با بیش از 1600 عضو سهامدار 10 درصدی مجموعه نمایشگاه، اتاق اصناف با مجموعه بزرگی از تشکل‌های اقتصادی استان جزء شرکا و اتاق تعاون و مجموعه دوستان در تشکل‌های مختلف از دیگر سهامداران این مجموعه هستند که با تعامل و همراهی بین همه گروهها، نمایشگاه به جایگاه امروزی است. 
وی در مورد خصوصیات این مجموعه نمایشگاهی بیان کرد: ابعاد زمینِ مجموعه، 20 هکتار است و مجوز 75 هزار متر بنا از شهرداری دریافت شده و بیش از 30 هزار متر بنا تاکنون ساخته شده است و مابقی طرح نیز در حال انجام است، که اقدامات خوبی از سوی سرمایه گذاران در این مسیر صورت گرفته است. 
خاکی عنوان کرد: مجموعه نمایشگاه خوشبختانه تامین کننده نیازهای استان و حتی نمایشگاههای بین المللی کشوری است و آن چه برنامه ریزی شده حضور سرمایه‌گذاران خارجی به همراه شرکتهای علاقه مند به سرمایه گذاری در استان قم در قالب تورهای تجاری و در این ارتباط برگزاری نمایشگاههای کلان کشوری و نهایتا بین المللی برنامه ریزی شده است. 
وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 نمایشگاه در دستور کار مجموعه نمایشگاه استان قم است که مجموعه اقلام تولیدی استان و کشور را معرفی می کند که خود می تواند برای سایر تولید کنندگان و شرکت ها و عوامل مختلف که علاقه مند هستند انگیزه ایجاد کند که راه تولید و صادرات را دنبال کنند. 
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه نمایشگاه های استان قم گفت: هدف از تشکیل نمایشگاه معرفی توانمندی های استان و کشور، معرفی توانمندی های صادراتی، دعوت از کشورها و سایر استان ها جهت حضور در نمایشگاه ها، معرفی کالاها و آخرین پدیده های تولیدی استانی و کشوری می باشد که تمامی این موارد می تواند به رشد تولید و چرخه اشتغال کشور کمک شایانی را داشته باشد. 
وی افزود: نمایشگاه امکان پذیرش هر نوع سرمایه گذار جدید را دارد و با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه صنعت و سازمان ها و ارگان های صنعتی از جمله 7 شهرک صنعتی موفق و چشم گیر، می توانیم شاهد بهره برداری و استفاده موثر از سرمایه گذاران باشیم. 
خاکی اظهار داشت: برای هر نوع مسائل اقتصادی به خصوص در ارتباط با صادرات کالا تلاش‌های خوبی انجام شده است و با توجه به نمایشگاه هایی که در سالهای قبل برگزار شده است، از بیش از 40 کشور جهت بازدید و حضور دعوت شده است که در این راستا با سفارت خانه ها و مراکز بین المللی رایزنی های خوبی صورت گرفته است. 
وی در مورد حجم سرمایه گذاری از سال 85 تاکنون در سایت نمایشگاه های بین المللی استان قم بیان کرد: پیش بینی ما برای سرمایه گذاری مجموعه نمایشگاه از سال 85 حدود 135 میلیارد تومان بوده است، با توجه به اینکه 18 سال از این زمان گذشته، افزایش بی رویه قیمت روی همه اقلام تاثیر گذاشته و بیش از 15 برابر این مبلغ برای تکمیل سایت نمایشگاه ها پیش‌بینی شده است. 
وی تصریح کرد: به زودی مجتمع بین راهی، فروشگاه های ثابت در اطراف نمایشگاه و سایر مراکز فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده در طرح نمایشگاه به مرحله اجرا و یا بهره برداری خواهد رسید که متقاضیان می توانند در حوزه سرمایه گذاری و استفاده از این ظرفیت ها اقدام نمایند. 
خاکی اذعان داشت: در جهت تحقق اهدافمان، هیات بزرگی را در چند ماه گذشته از کشور چین داشتیم و نشستی را با استاندار وقت با موضوع سرمایه گذاری برگزار کردیم، در این خصوص شهر شی‌آن در چین علاقه زیادی به سرمایه گذاری نشان دادند و به زودی حضور مستقیم برای اجرای کار پیدا می کنند، که در این سرمایه گذاری مهماتی از جمله ساخت هتل نیز پیش بینی شده است تا ضمن ارائه خدمات اقتصادی و فرهنگی خدمات رفاهی نیز به شرکت کنندگان و بازدید کنندگان ارائه شود. 
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه نمایشگاه استان قم گفت: حضور سرمایه گذاران به خصوص از کشور چین می تواند این امکانات را فراهم نماید تا بتوانیم محصولات قم را به کشور چین صادر کنیم و یا نهاتیا نیازهای تکنولوژی و ماشین‌آلات را از این کشور تامین کنیم؛ این امکان فراهم شده و به زودی دومین نمایشگاه تخصصی چین در استان قم برپا خواهد شد.
وی در خصوص پیشرفت فیزیکی نمایشگاه افزود: آن چه به نظر می رسد 40 درصد این مجموعه انجام گرفته و برای 60 درصد مابقی نیز برنامه ای داریم که با سرمایه‌گذاری بخش خارجی و استفاده از تشکل های استانی بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم. 
خاکی بیان کرد:موقعیت استراتژیک قم، ضرورت برپایی نمایشگاههای دائمی را دوچندان کرده است، در آینده تحولات خوبی خواهد افتاد اما یکی از مشکلاتی که برپایی این نمایشگاه از ابتدا داشته موضوع راه دسترسی بوده است که در ارتباط با یکی از استانداران وقت دستور داد این راه دسترسی به صورت مناسبی انجام پذیرد، اما متاسفانه همچنان این مشکل وجود دارد که اگر همراهی استاندار همانند سابق باشد این امکان را برای ما فراهم می آورد تا بتوانیم از ظرفیت بیش از 30 میلیون نفر مسافر و زائر و افرادی که از 18 استان به قم سفر می‌کنند بهره بگیریم و بتوانیم محصولات کارخانجات را به طور مستمر و دائمی عرضه کنیم. 
وی تاکید کرد:ضمن اینکه در جهت دسترسی برگزارکنندگان نمایشگاهی استانی و کشوری نیز بسیار کار را آسان می نماید و این موضوع بسیار مهمی است و ما به طور مرتب پیگیر آن هستیم که با همراهی استان و استاندار محترم قم بتوانیم این امر را تحقق بخشیم. 
وی خاطرنشان کرد:در پایان از همراهی اصحاب رسانه قدردانی می کنیم که برای پیشرفت و اعتلای استان تلاش می کنند به ویژه در مسائل اقتصادی برای ما بسیار مهم است که نسل جدید را بتوانیم در همه سطوح جذب کنیم؛ این نمایشگاه می تواند توانایی فکری جوانان را بالا ببرد به طوری که در اقتصاد موثر باشند.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/660638/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله شب زنده‌دار: اظهار ارادت به امامزادگان ابراز محبت به پیامبر(ص) است

ببینید| نظر آیت الله خامنه‌ای درباره قرآن خواندن حافظ به 14 روایت

خطیب نماز جمعه تهران آیت الله خاتمی است

آیت‌الله نوری همدانی: رسیدگی به معیشت مردم در اولویت باشد

آیت الله جوادی آملی: باید جلوی فساد و حقوق‌های نجومی گرفته شود

اردوی زیارتی طلاب و روحانیون مدرسه علمیه آیت‌الله مصطفوی کاشان برگزار شد+عکس

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله محفوظی در رودسر برگزار می گردد

بی‌صلح و بی‌مذاکره پیروز می‌شویم/یا کربلای هرشب و هرروز می‌شویم

روایت نبرد با تروریست‌های پژاک و پ‌ک‌ک وارد کتابفروشی‌ها شد

مضجع شریف امامزاده موسی مبرقع(ع) در قم غبارروبی شد

تجلیل از نخبگان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قم

قم، محل صدور انقلاب و فرهنگ/ دشمنان اسلام قم را هدف خود قرار داده‌اند

اختتامیه مسابقات قرآن بسیج شهرستان جعفر آباد قم

باید طرح‌های نیمه تمام قم زودتر تعیین تکلیف شوند

مردم قم با پیکر شهید «علی حیدری» وداع می‌کنند

طرح‌های نیمه‌تمام قم زودتر تعیین تکلیف شوند

ترافیک سنگین در برخی محدوده‌های آزادراه تهران - شمال و فیروزکوه

سردار کرمی معاون عملیات فراجا شد

ماجرای انتشار «دود» از نیروگاهی در کرج چه بود؟

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر شیراز

خودکشی پسر 14 ساله به خاطر هوش مصنوعی

جزئیات مرگ تلخ 3 ماما در جاده

هشدار مهم یک استاد حقوق؛ کلاهبرداری شرکت‌های مهاجرتی از ایرانی‌ها

مطالبات گندمکاران تا آخر فردا تسویه می‌شود

مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات والیبال ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران

جلسه هماهنگی احراز پرونده‌های ماده 87 و شورای تأمین در اردبیل برگزار شد

پنالتی جنجالی: اتلتیکو به یوفا شکایت کرد

ریوالدو برنده توپ طلا را معرفی کرد

بازگشت پرسپولیس به تمرینات برای فراموشی السد

مسعود شجاعی، سرمربی جدید مس رفسنجان

نامزدهای کسب عنوان بهترین پاس گل هفته

دستیار کلوپ فاش کرد؛ علت جدایی یورگن این بود!‏

سه بر صفر شدن بازی الهلال - العین به‌خاطر نیمار!

رقیب بایرن ستاره اصلی‌اش را از دست داد! ‏

استارت آقای گل برای کفش طلای دوم

استارت رسمی استقلال با پیتسو موسیمانه

رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک در نمایشگاه فولاد کیش

در مسیر کارآمدی کارت کیشوندی

معاینه رایگان کیشوندان توسط هیات پزشکی ورزشی در هفته تربیت بدنی

شایع‌ترین و بی‌خطرترین عارضه پوستی

نکات کلیدی در درمان یبوست کودکان

راهکار درمان کهیر با روش تغذیه

تبعات ناشی از درمان نشدن یبوست

در چه حالتی پماد در درمان کهیر موثر است؟

در آیین معارفه استاندار قم چه گذشت

ظریف: دوران رهبری آیت الله خامنه ای، ایران را به قدرتی مطمئن تبدیل کرد

وزیر کشور با آیت الله سبحانی دیدار کرد+ عکس

آیت‌الله سبحانی بر اجرای قانون عفاف و حجاب تاکید کرد

ظریف: دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، ایران را به قدرتی مطمئن تبدیل کرد

پرونده ویژه سالگرد عالم عامل مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد آقای تهرانی