تحولات در نظام شهرسازی قم طی یک دهه اخیر
اقتصادی
بزرگنمايي:
عصر قم - معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه بازگرداندن معاونت شهرسازی به جایگاه واقعی خود از دستاوردهای مهم بوده است گفت: در طول یک دهه اخیر به دنبال تسهیل امور مراجعهکنندگان به شهرداری، کاهش زمان صدور پروانه و ایجاد شفافیت در ضوابط بودیم.
مجید متینفر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: پس از تغییر چارت سازمانی شهرداری در سالهای 92 و 93، معاونت شهرسازی با چالشهای ساختاری روبهرو شد، اما با تلاشهای صورتگرفته، جایگاه اصلی این معاونت احیا شد.
وی با اشاره به ارتباط گسترده این معاونت با سایر بخشهای شهرداری و نهادهای خارجی مانند نظام مهندسی و استانداری، افزود: مراجعات مکرر مردم به مناطق هشتگانه شهرداری نشاندهنده اهمیت نقش معاونت شهرسازی است و در سالهای اخیر با تزریق نیروهای جدید و چابکسازی سیستم، گامهای بلندی در بهبود عملکرد این معاونت برداشته شده است.
طرحهای نوین و حل چالشهای شهرسازی معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اجرای سیستمهای نوین همچون سرای 6 و سرای 8 خاطرنشان کرد: این سیستمها در ابتدا با مشکلاتی همراه بود، اما با مدیریت صحبت و هماهنگیهای لازم این چالشها رفع شد و هدف اصلی، شفافسازی قوانین، روانسازی فرایندها و کاهش مراجعات حضوری مردم بود.
متینفر از راهاندازی سامانه قمیار در نیمه دوم سال 99 خبر داد و تأکید کرد: این سامانه با هدف غیرحضوری کردن درخواستهای شهروندان طراحی شد و گام مهمی در راستای دیجیتالیسازی خدمات شهرسازی بود.
تکمیل طرح تفصیلی و رفع تعارضات وی با اشاره به تکمیل طرح تفصیلی جدید در سال 98، عنوان کرد: در پنج سال نخست این دهه، چالشهای مربوط به ضوابط، کاربریها و شبکه معابر وجود داشت، بهویژه در مناطق 1 و 4 که بعضی پروانهها بر اساس طرح قدیم صادر میشد و با برگزاری جلسات مشترک با دستگاههای نظارتی، این مشکلات به حداقل رسید.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: امروز با وجود چالشهای باقیمانده، با همکاری شورای شهر و نهادهای امنیتی تلاش میکنیم تا خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم و سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشیم.
کد خبر 857532
-
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۱:۱۶
-
۱۲ بازديد
-

-
عصر قم
لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/719461/