عصر قم

آخرين مطالب

امام جمعه قم: فرهنگ اسلامی در دانش‌آموزان تقویت شود اجتماعی

امام جمعه قم: فرهنگ اسلامی در دانش‌آموزان تقویت شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - امام جمعه قم گفت: همبستگی و حماسه پرشکوه مقاومت ملت شریف ایران است که علی‌رغم سختی‌ها پر از درس، عبرت و عزت است و ضامن استقلال کشور شد و نه‌تن‌ها کشور را از آسیب‌ها حفظ کرد؛ بلکه کشور دوست و برادر ما را از چنگال حزب بعث کافر و حامیان آن‌ها نجات داد.
به گزارش ایسنا؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه 103 سوره توبه اظهار کرد: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید از اموال مردم صدقه و زکات دریافت کن تا به سبب آن نفوس و اعمالشان را پاک کنی و آن‌ها را رشد و تکامل دهی و در هنگام دریافت زکات برایشان دعا کن، زیرا باعث آرامش آن‌ها می‌شود.
امام‌جمعه قم با اشاره به درس‌های آیه 103 سوره توبه یادآور شد: یکی از وظایف مهم حاکم اسلامی گرفتن زکات است، پرداخت زکات به معنی صداقت عملی مسلمانان در ادعای ایمانشان است، پرداخت زکات عامل پاکی روح مؤمنین از رذایل اخلاقی مانند بخل، دنیاپرستی و مال دوستی و عامل رشد اخلاقی و نوع‌دوستی در مردم است و دعاکردن در هنگام پرداخت زکات نشانه قدردانی از مؤمنین و پاداش عمل خیرشان است.
سعیدی با بیان اینکه امروز روز وقف است، اعلام کرد: امام خمینی (ره) فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بماند؛ زیرا موقوفه یک مال قابل‌تغییر و تبدیل نیست و باید به نیت واقف عمل شود و در نظام جمهوری اسلامی که برای احیای دین آمده است باید به این امر بیشتر توجه شود.
وی با اشاره به میلاد پیامبر اسلام (ص) و میلاد سراسر نور امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت عنوان کرد: خداوند پیامبر (ص) را اسوه حسنه برای مسلمانان قرار داد؛ زیرا بشر نیاز به سرمشق، امام و پیشرو مشخص و مخصوص دارد و معرفی شخص پیامبر (ص) به عنوان اسوه برای مردم بسیار اثربخش و مهم است؛ چراکه تمام مباحث نظری تربیت در وجود آن حضرت عینیت یافته است.
شخصیت پیامبر به‌گونه‌ای معرفی شود که برای مردم قابل دسترسی باشد امام‌جمعه قم گفت: شخصیت پیامبر (ص) که توصیه به تأسی به ایشان شده باید برای مردم قابل دسترسی باشد و نباید به‌گونه‌ای از پیامبر (ص) شخصیت‌پردازی صورت گیرد که آن بزرگوار را فرا انسانی و دور از دسترس مردم معرفی کنیم و در اینجا فرق بین اسوه و اسطوره مشخص می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در فردای قیامت ارزش ما به اندازه شباهت ما به رسول‌الله (ص) تعیین می‌شود، گفت: خود آن حضرت در بیان‌های متعددی شاخص‌هایی را برای این شباهت و تقرب بیان کردند؛ از جمله فرمودند فردای قیامت نزدیک‌ترین شما به من کسی است که راست‌گوتر، امانت‌دارتر، وفادارتر به ایمانش، خوش‌اخلاق‌تر و به مردم نزدیک‌تر باشد؛ بنابراین شایسته است به‌خصوص در این ایام با تأسی به این بزرگواران خود را مزین کنیم و الگوی دیگران باشیم.
سعیدی درباره هفته دفاع مقدس اضافه کرد: قرآن می‌فرماید اگر خدا برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی‌کرد همانا صومعه‌ها، کلیساها، کنیسه و مساجدی که در آن‌ها یاد خدا بسیار می‌شود ویران می‌شدند و خدا افرادی که او را یاری می‌رسانند یاری می‌کند.
وی گفت: همبستگی و حماسه پرشکوه مقاومت ملت شریف ایران است که علی‌رغم سختی‌ها پر از درس، عبرت و عزت است و ضامن استقلال کشور شد و نه‌تن‌ها کشور را از آسیب‌ها حفظ کرد؛ بلکه کشور دوست و برادر ما را از چنگال حزب بعث کافر و حامیان آن‌ها نجات داد.
الگوگیری از مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس لرزه بر رژیم صهیونیستی انداخته است امام‌جمعه قم تصریح کرد: اکنون این مقاومت و پیام‌های نظام ما به چنان الگویی تبدیل شده که در منطقه لرزه به رژیم غاصب صهیونیستی انداخته و کارشان به حملات جنون‌آمیزی کشیده شده و در زمانی نه‌چندان دور شاهد سقوط آن رژیم جنایتکار و نجات مردم مظلوم فلسطین خواهیم بود.
وی تأکید کرد: ضرورت دارد در خانواده‌ها، مدارس، مساجد، هیات مذهبی و رسانه‌ها از دفاع مقدس فراوان، مستدل، شیرین و درس‌آموز یاد شود تا جوانان که در جریان این حماسه مقدس نبودند را در جریان قرار دهند.
سعیدی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره و اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) در مسیر هدایت و تبلیغات دینی خود نسبت به نوجوانان و جوانان توجه ویژه‌ای داشتند و امام صادق (ع) به یکی از اصحاب خود فرمودند به سراغ جوانان برو؛ زیرا جوانان به هر امر خیری سریع‌تر رو می‌آورند.
فرهنگ اسلامی در دانش‌آموزان تقویت شود امام‌جمعه قم گفت: روحیه دینی، ایمان مذهبی، عفاف و پوشش اسلامی و تعهد نسبت به انقلاب باید در جوانان و نوجوانان قبل از آن که دشمنان ما آن‌ها را تحت‌تأثیر فرهنگ مبتذل خود قرار دهند تقویت شود.
سعیدی افزود: جوانان و نوجوانان از والدین و آموزگاران خود بیشتر حرف‌شنوی دارند؛ بنابراین باید آنان را نسبت به علم‌آموزی، حرفه‌آموزی، درس و پژوهش بیشتر ترغیب کنید و قدرت تحمل کودکان و نوجوانان را برای مواجهه با مشکلات افزایش دهید تا در جامعه منطقی برخورد کنند.
وی با تأکید بر اینکه باید جوانان را قبل از آنکه دشمنان برایشان الگوپردازی کنند، با الگو‌های رفتاری مطلوب آشنا کنید، افزود: برای این که فرزندان و شاگردان شما شخصیت‌های ممتازی باشند و به درد جامعه بخورند از هر گونه تنبیه نابجا و تحقیر نسبت به آن‌ها خودداری کنید.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/651011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای

ماجرای تسخیر قلعه تسخیرناپذیر حسن صباح

معرفی 6 کتاب تقریظ‌ شده توسط رهبر معظم انقلاب

شهریارِ شعر و ادب ایران محمدحسین بهجت‌تبریزی

دکلمه خوانی زیبا با صدای حسین پناهی

ته کلاس دبیرستان...

حضور پزشکان جهادی در محله امامزاده سید معصوم(ع) قم

امام جمعه قم: فرهنگ اسلامی در دانش‌آموزان تقویت شود

امام جمعه قم: از وظایف حاکم اسلامی گرفتن زکات است | پوشش اسلامی و تعهد به انقلاب نوجوانان تقویت شود

رکورد عجیبی که تابستان امسال به‌جا گذاشت

انفجار مرگبار نارنجک دستی

ویدئویی دردناک؛ درخواست کمک دختر 6 ساله از اورژانس برای مادرش که در تصادف جان باخت

جزییات پیگیری مجلس درباره ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش

محورهای چالوس و آزادراه تهران-شمال یکطرفه شد

متروی قم در صورت تأمین واگن تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود

پیام مبارزه‌جویانه ایسکو؛ این تیم دیوانه‌ام می‌کند!‏

ترکیب شمس آذر مقابل ملوان مشخص شد

یامگا و شادی کنایه‌آمیز پس از پنالتی

گل اول استقلال توسط رضاییان از روی نقطه پنالتی

گل دوم نساجی به استقلال توسط پاکدل

گل دوم استقلال به نساجی توسط ابوالفضل جلالی

طعنه مارسیال به یونایتد؛ می‌خواهم با آاک جام ببرم

فعل و انفعالات عجیب برای گل دوم استقلال!

اعتراض شدید پس از کارت قرمز؛ اخراج روزبه چشمی و از دست دادن دربی تهران!

عسگری و حیدری فینالیست نشدند؛ حذف 2 کاراته‌کا از قهرمانی آسیا

تاج: تا پایان پاییز نواقص ورزشگاه‌ها برطرف نشود، میزبانی در آسیا را از دست می‌دهیم

آیت‌الله علم‌الهدی: رژیم صهیونیستی از فناوری ارتباطی در خط آدم‌کشی استفاده می‌کند

آیت‌الله مجتبی نورمفیدی: تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر وحدت، ریشه در قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) دارد/ اگر مسلمان‌ها با هم متحد باشند، هیچ یک از قدرت‌های استکباری در برابر آنها نمی‌تواند ایستادگی کند

آیت‌الله گلپایگانی بر اهمیت جهاد تبیین برای شناخت دشمن تاکید کرد

خطبه های نماز جمعه یاسوج

کتاب‌هایی با موضوع سوگ و پذیرش خود برای بچه‌ها

صحبت های شنیدنی از علی ضیا

باید یاد بگیرم...

مشکل اصلی متروی قم تأمین واگن است

خط B متروی قم برای ترافیک شهر حیاتی است

مترو قم در صورت تأمین واگن تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود

توصیه‌های پلیس راهور قم در مورد سرویس مدارس

40 زندانی جرایم غیرعمد قم آزاد شدند

پیش بینی وزش باد و غبار محلی در قم

چرا از دوچرخه سواری قم هیچ خبری نیست؟

امام جمعه قم: دفاع مقدس نماد همبستگی حماسی ملت مقاوم ایران است

نرخ سرویس دانش‌ آموزی در قم اعلام شد

استقراض از مشهد و واردات؛ دو راهکار برای تأمین واگن متروی قم

کسب 3 مدال در مسابقات نیوکونگ فو بانوان قهرمانی کشور توسط نمایندگان قم

ترافیک سنگین در محور چالوس

پس‌روی آب دریای خزر طی سال‌های 1401 تا  1403

ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور

زاکانی: پیگیر پروژه ساخت مسجد برای اهل سنت در تهران هستم

سیل در چند کشور اروپایی، جان 24 نفر را گرفت

برخورد تریلی با پراید و پژو، 4 فوتی برجای گذاشت