عصر قم

آخرين مطالب

از منزل آیت الله طالقانی خبر دارید؟ روحانیت

از منزل آیت الله طالقانی خبر دارید؟
  بزرگنمايي:

عصر قم - مخاطب24ـ اعضای حزب جامعه زنان به تخریب خانه طالقانی که چند سالی به کتابخانه تبدیل شده بود، اعتراض کردند. طاهره طالقانی (فرزند آیت‌الله طالقانی) درباره این اتفاق و سرقت کتاب‌های پدرش گفت: می‌خواهیم خانه پدرم که مکانی فرهنگی است، ثبت میراث فرهنگی شود.
ظهر امروز ساعت 14 تعدادی از اعضای حزب جامعه زنان به اتفاق طاهره طالقانی (فرزند مرحوم آیت‌الله طالقانی، قرآن پژوه و دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی) مقابل خانه طالقانی که تا چندی پیش کتابخانه و مرکز فرهنگی بود، تجمع کردند.
این تجمع در اعتراض به عملکرد شهرداری در بستن خانه طالقانی صورت گرفت. اتفاق دیگر؛ سرقت تعدادی از کتاب‌های امانی آیت‌الله طالقانی است که طی دو هفته گذشته برخی از آن‌ها در بازار کهنه‌فروشان رویت شده بود. گفتنی است خانه و کتابخانه آیت‌الله طالقانی در محله پیچ‌شمران و خیابان پورمحمدی واقع شده است.
طاهره طالقانی فرزند آیت‌الله سیدمحمود طالقانی که مقابل خانه پدرش حاضر شده بود، گفت: اخیرا متوجه شدیم که اتفاقاتی در رابطه با خانه پدرم افتاده است. ماجرا این بود که چندی پیش برخی از کتاب‌هایی که در همین مکان یعنی خانه پدرم در گذشته و کتابخانه فعلی که به نام ایشان است، سرقت شده است. متوجه شدیم که برخی از کتاب‌ها با مهر کتابخانه توسط دستفروشان فروخته می‌شده! بعد هم دوستان دیگر و بعضی خبرنگاران با ما تماس گرفتند.
نمای بیرونی کتابخانه طالقانی/ وسائل در وانت تل‌انبار شده‌اند
وی افزود: در ادامه پیگیری‌ها توسط خودمان انجام شد و متوجه شدیم آنچه که به شهرداری امانت داده‌ایم مورد سوءاستفاده قرار گرفته. ما این خانه را به شهرداری دادیم تا هم کتابخانه و هم موزه باشد، و هم اینکه از منزل نگهداری کنند.
طاهره طالقانی گفت: به نظرم شهرداری در امانت خیانت کرده است.
او در ادامه با اشاره به اینکه زمان رخ دادن این اتفاقات از دوماه پیش بوده، بیان کرد: موضوع این است که همه این اتفاقات بدون اطلاع خانواده رخ داده است. این در حالی است که همان دو ماه پیش این خانه را بستند و گفتند می‌خواهیم این خانه را بازسازی کنیم و دیوارها که رنگ شد و کارهای دیگر انجام شد، آن را بازگشایی خواهیم کرد. اما ما متوجه شدیم در این خانه باز که نشده هیچ! بلکه شیشه‌ها هم شکسته شده و اثری از کتاب‌ها نیست.
دختر مرحوم طالقانی ادامه داد: حال هم می‌بینید که بازسازی رخ نداده و بعد هم شنیدیم شهرداری می‌خواهد اینجا را خراب کند! در ادامه با میراث فرهنگی تماس گرفتیم.
او گفت: آنچه می‌خواهیم این است که خانه پدرم که حال مکانی فرهنگی است، ثبت میراث فرهنگی شود. شنیدم که آقای صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفته بودند که ماجرا را پیگیری خواهند کرد. ایشان قرار است هفته بعد با خانواده ما نیز در این رابطه دیداری داشته باشند.
وی اذعان داشت: ما راهکارها و پیشنهادهای‌مان را ارائه می‌دهیم و اگر نمی‌توانند کاری کنند من و دیگر اعضای خانواده خودمان پا پیش خواهیم نهاد. به هرحال خانواده؛ خودش کم نیرو و توانی نیست و می‌تواند این میراث را حفظ کند و از آن نگهداری نماید. به هرحال این خانه بیش از هفتاد سال قدمت دارد.
او با اشاره به اینکه این خانه برای مردمی که به آن مراجعه می‌کردند، مرجع امید و آرامش بوده، گفت: ما خواهان این هستیم که شهردار جوابگو باشد.
طاهره طالقانی گفت: باید یادآور شوم که خانه پدر را در طالقان هم داریم که آن هم زیر نظر میراث فرهنگی است و توسط برادران خودم مورد بازسازی قرار گرفته و محل گردشگری شده است. تعدادی از کتاب‌ها هم به آنجا منتقل شده است. خدا را شکر از زمانی که خانواده و برادرهایم پا پیش گذاشته‌اند کارهای خوبی انجام شده.
به گفته یکی از همسایگان این خانه که پاتوق معتادان بوده، توسط همسایگان جوش شده است
در ادامه طاهره طالقانی با اجازه پیمانکار که در را به روی تجمع‌کنندگان بسته بود، به داخل خانه رفت و از مراحل بازسازی دیدن کرد. او پس از بازدید به ایلنا گفت: آشغال‌ها را فعلا از حیاط جمع‌آوری کرده‌اند. کف را کنده‌اند و دیوارها هم باید ضخیم‌تر شوند که کارهای آن در حال انجام است.
وی گفت: آنطور که به من گفته‌اند کارها باید تا سه، چهار ماه آینده انجام شود.
طاهره طالقانی در پایان گفت: این کارها که باید انجام شود، اما اشکالی که وجود دارد این است که من و اعضای خانواده به عنوان ذی‌حق‌ترین افراد هستیم و اول از همه باید پیش از هر کاری به ما اطلاع داده شود که اینطور نبوده است. موضوع این است که شهرداری نباید برای خودش ببرد و بدوزد.
صحبت‌های یکی از همسایگان بن‌بست طالقانی
به گفته یکی از همسایگان این خانه تا سال هزار و چهارصد و یک؛ کتابخانه‌ای فعال بوده و تعداد زیادی هم عضو داشته است. وی افزود: از زمانی که این خانه به اسم بازسازی تعطیل شد تخریب هم آغاز شد. بنا به گفته این شاهد، پیمانکار قبلی به دلیل عدم حساب کتاب شهرداری و دریافت دستمزد درب را بسته و رفته است. مدتی بعد در باز می‌شود و معتادان به داخل رفته و در را قفل می‌کرده‌اند. سپس همسایه‌ها معتادان را بیرون کرده و درب را جوش می‌کنند.

عصر قم

عصر قم

عصر قم

لفاظی‌ها در تل‌آویو علیه ایران در شرایطی طی روزهای اخیر به‌صورت مستمر ادامه داشته است که مقام‌های این رژیم علاوه بر متحمل شدن ضربات سنگین ازسوی ایران در جریان عملیات «وعده صادق 2»، در پیشبرد رویکردهای مدنظرشان در عرصه عملیات روانی نیز شکست خورده‌اند. رد ادعای آزمایش هسته‌ای در ایران

عصر قم

آیا فیلم‌ها و نمایش‌های ترسناک واقعاً می‌تواند به سلامت آسیب بزنند؟ با خوردن نمک چاق می‌شویم یا لاغر؟

عصر قم

شاهزاده جرم و جنایت در ادامه فیلم جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس به شهر گاتهام بازگشته است. خوانندگی محمدرضا گلزار در ترافیک با آهنگ جدیدش/ فیلم

عصر قم

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان اضافه کرد: گربه پالاس پس از 12 روز و با توجه به رسیدگی‌هایی این اداره تلف شد. برگزیده بخشنامه عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره اطلاع‌رسانی در دولت

عصر قم

نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس حضور دارند المپیکی 15 ساله ایران با اسلحه 20 هزار یورویی در جستجوی طلا

عصر قم

جستجو پیوندها خبرنامه نظرسنجی Rss درباره ما تماس باما اوقات شرعی آب و هوا آرشیو اقتصادی اقتصادی مناطق آزاد بازار صنعت مواد غذایی کشاورزی آرایشی و بهداشتی بورس بانک و بیمه طلا و ارز بازار مسکن بازار خودرو لوازم خانگی لوازم دیجیتال ارزهای دیجیتال اجتماعی اجتماعی وضعیت راه ها مذهبی اخبار فرهنگیان سلامت علم و فناوری اطلاعات محیط زیست حقوقی و قضایی حوادث اخبار کرونا هواشناسی سیاسی سیاسی انتخابات بین‌الملل امنیتی و دفاعی احزاب ورزشی عمومی فوتبال المپیک والیبال کشتی فرهنگی فرهنگی سینما و تئاتر موسیقی چهره‌ها گردشگری گردشگری جاذبه های گردشگری سیاسی اقتصادی اجتماعی ورزشی فرهنگی گردشگری صفحه نخست اخبار تبلیغات عمومی سرگرمی صفحه نخست اخبار تبلیغات عمومی سرگرمی درباره ما تماس باما آب و هوا اوقات شرعی نظرسنجی پیوندها جستجو خبرنامه Rss آرشیو اقتصادی اقتصادی مناطق آزاد بازار صنعت مواد غذایی کشاورزی آرایشی و بهداشتی بورس بانک و بیمه طلا و ارز بازار مسکن بازار خودرو لوازم خانگی لوازم دیجیتال ارزهای دیجیتال اجتماعی اجتماعی وضعیت راه ها مذهبی اخبار فرهنگیان سلامت علم و فناوری اطلاعات محیط زیست حقوقی و قضایی حوادث اخبار کرونا هواشناسی سیاسی سیاسی انتخابات بین‌الملل امنیتی و دفاعی احزاب ورزشی عمومی فوتبال المپیک والیبال کشتی فرهنگی فرهنگی سینما و تئاتر موسیقی چهره‌ها گردشگری گردشگری جاذبه های گردشگری سیاسی اقتصادی اجتماعی ورزشی فرهنگی گردشگری
شبکه های اجتماعی فیس بوک لینکداین واتساپ اینستاگرام تلگرام صفحه نخست اخبار تبلیغات عمومی سرگرمی صفحه نخست اخبار تبلیغات عمومی سرگرمی کلیه حقوق محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید: "ایران سامانه"

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/657568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله سیستانی در لیست ترور اسرائیل؟

حبیب‌الله آیت‌اللهی درگذشت

عراق به اهانت تل آویو به آیت الله سیستانی شدیداً واکنش نشان داد

آیت‌الله سیستانی در لیست ترور رژیم صهیونیستی + واکنش عراقی‌ها

هشدار شدیداللحن بغداد به اهانت تل‌آویو به آیت الله سیستانی

واکنش دولت عراق به توهین اسرائیل درباره آیت‌الله سیستانی

هشدار شدیداللحن عراق به گستاخی اسرائیل به آیت الله سیستانی

واکنش شدیداللحن دولت عراق به اهانت تل آویو به آیت الله سیستانی |

واکنش شدیداللحن دولت عراق به اهانت تل‌آویو به آیت‌الله العظمی سیستانی

واکنش دولت عراق به اهانت تل آویو به آیت الله سیستانی

اهانت بی ادبانه اسرائیل به آیت الله سیستانی

هشدار شدیداللحن عراق به طرح اسرائیل علیه آیت الله سیستانی

واکنش دولت عراق به تهدید اسرائیل علیه آیت‌الله سیستانی

تهدید آیت‌الله سیستانی به منزله اعلان جنگ علیه عراق است | میلیون‌ها نفر آماده جان‌فشانی هستند

واکنش بغداد به اهانت رسانه رژیم صهیونیستی به آیت‌الله سیستانی

عراق اقدام رسانه ای اسرائیل در اهانت به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

واکنش عراق به تهدید به ترور آیت الله سیستانی در رسانه اسرائیلی

واکنش دولت عراق به تهدید صهیونیست‌ها علیه آیت‌الله سیستانی

فرزند آیت‌الله طالقانی در تجمع مقابل خانه طالقانی: اگر نمی‌توانند کاری کنند، پروژه را به خانواده طالقانی بسپارند/ میراث فرهنگی قول همکاری داده/ شهرداری در امانت خیانت کرده است

واکنش شدیداللحن عراق به اهانت اسرائیل به آیت الله سیستانی

واکنش عراق به اهانت صهیونیست‌ها به آیت‌الله سیستانی

علل و اهداف تهدید آیت الله سیستانی از سوی رژیم صهیونیستی

بغداد اهانت صهیونیست‌ها به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

(تصاویر) تجمع اعضای جامعه زنان مقابل خانه موزه آیت الله طالقانی

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی: اختلاف‌ها در جامعه به خاطر محرومیت از شرح صدر است/ این ظرفیت برای حوزه هست که فرشته بشود و جامعه را اصلاح کند/ علم آن است که جامعه را به وحدت دعوت می‌کند؛ علم آن است که همنوایی و همگرایی دارد

حبیب‌الله آیت‌اللهی هنرمند نقاش و معمار درگذشت

از منزل آیت الله طالقانی خبر دارید؟

ماجرای تهدید رسانه عبری به ترور آیت‌الله سیستانی

آیت‌الله سیستانی در لیست ترور اسرائیل قرار گرفت

واکنش شدیداللحن دولت عراق به اهانت تل آویو به آیت الله سیستانی

آن دوست که عهد دوست داری بشکست!

شعر خوانی زیبای دکتر کاکاوند

هرکسی لیاقت اشک انسان رو نداره!

بهسازی روکش آسفالت معابر منطقه دو قم

قم قطب تولید تخم‌مرغ ایران/ صادرات 13 هزار تُن به خارج

رفع موانع و مشکلات تولید در قم مهم‌ترین برنامه خانه‌ صمت است

آتش گرفتن تریلر حامل مواد پتروشیمی در جاده قم - کاشان +فیلم

گردوغبار دریاچه نمک قم برای 20 میلیون نفر مشکل ایجاد می‌کند

آغاز رقابت‌های رده بندی بدمینتون کشور در کهک

برگزاری دوره منادیان تربیت 5با حضور 360نفر از همکاران پرورشی در شهر مقدس قم

جزئیات حادثه حریق تریلر در محور کاشان - قم

مهار آتش سوزی گسترده خودور تریلر در اتوبان کاشان به قم +فیلم

حریق تریلر محور کاشان - قم تلفات جانی نداشت +فیلم

چهار قلم دارو به بسته دارویی بیماران قلبی و دیابتی در قم اضافه شد

نشست خبری هشتمین نمایشگاه کفش ایران- قم

برداشت ذرت علوفه‌ای در قم

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از لزوم حرکت به سمت درمان رایگان گفت

جزئیات کنکور 1404 اعلام شد

وزیر کار: سازمان تامین اجتماعی همواره باید نگران وضعیت اقتصادی باشد

برآورد تولد هفت توله یوزپلنگ در منطقه «یوزکنام پل ابریشم» میامی