عصر قم

آخرين مطالب

گاریدو: هی! هی! سینیور تلفن! استپ! بیرون! ورزشی

گاریدو: هی! هی! سینیور تلفن! استپ! بیرون!
  بزرگنمايي:

عصر قم - ورزش 3 /گاریدو در طولانی‌ترین نشست مطبوعاتی خود یک دوئل تمام عیار را بر خبرنگاران داشت.گاریدو: هی! هی! سینیور تلفن! استپ! بیرون!
نشست‌ خوان کارلوس گاریدو پیش از دیدار با شمس‌آذر قزوین محل حضور خبرنگاران حوزه پرسپولیس بود که این بار سوالات پرتعدادی را از سرمربی اسپانیایی داشتند و به مدت نسبتا طولانی با سرمربی تیم پرسپولیس گفتگو کردند.

محور این مصاحبه، رابطه سرد و نه چندان خوب او با خبرنگاران بود و همین موضوع سبب شد تا گاریدو در چند مورد جواب‌هایی کنایه‌آمیز به سوالات خبرنگاران بدهد. ابتدا زمانی که یکی از خبرنگاران در مورد استفاده از علیپور در پست وینگر راست پرسید، او این خبرنگار را متهم به بی اطلاعی کرد و گفت که او یک فصل در پرتغال وینگر بازی کرده است.
در ادامه زمانی که یکی از خبرنگاران درباره بازیکنان مصدوم سوال کرد، گاریدو بار دیگر با کنایه پاسخ داد و گفت که آنها نمیتوانند بگویند پرسپولیس بازیکن مصدوم زیادی دارد چون از وضعیت مصدومیت دیگر تیم‌ها مطلع نیستند و بعد از تهیه گزارش می‌توانند در این مورد سوال بپرسند.
در نهایت صحبتهای گاریدو با خبرنگاران به سوالی در مورد سعید صادقی رسید و او با صراحت موضوع بی نظمی ستاره پرسپولیس را تکذیب کرد و گفت که چنین صحبتی نداشته است.
شاید جالب‌ترین قسمت مصاحبه گاریدو هم جایی بود که او به یکی از حاضران در سالن نشست مطبوعاتی هشدار تند داد که نباید هنگام نشست خبری با تلفن همراه خود صحبت کند.
این مصاحبه جالب را بخوانید
* صحبتهای اولیه؟
به صورت همیشگی یک بازی مهم برای ماست. شما میدانید برای پرسپولیس همه بازیها مهم هستند مخصوصا در لیگ، جایی که میخواهیم همه بازیها را ببریم و نتایج خوب خودمان را پیش ببریم. مثل همیشه سختی بازی را خوب میدانیم و میدانیم حریف تیم پیچیده و سخت‌گیری است. آنها کیفیت بالایی دارند و مطمئنا تیمی است که می‌تواند برای ما سختی ایجاد کند. ما میتوانیم از پس این بازی بر بیاییم و میدانیم وقتی سختی بازی را ببینیم چجوری باید عمل کنیم. ما بازی خودمان را باکیفیت بالای خودمان انجام میدهیم تا سه امتیاز را کسب کنیم.
* سرمربی حریف تغییر کرده، چقدر از او شناخت دارید؟
وقتی تغییر سرمربی ایجاد می‌شود، تغییراتی در تیم به وجود می‌آید. تمام کارهایی را که این تیم انجام داده، تحلیل کردیم. آنها می‌توانند تغییراتی با سرمربی جدید خود داشته باشند.
* علیپور را در بازی قبلی وینگر بازی دادید، از عملکرد او راضی هستید؟
مدیررسانه پرسپولیس: این سوال را میتوانید جواب ندهید چون غیرمرتبط با بازی است. 
گاریدو: نه مشکلی نیست.
مترجم پرسپولیس ترجمه سوال را ادامه می‌دهد. 
سپس گاریدو: به دلیل خاصی این سوال را مطرح میکنید؟
خبرنگار: نه علیپور معمولا مهاجم بازی می‌کرد و این بازی به وینگر منتقل شد. 
گاریدو: مشکلی نیست من به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهم. فکر میکنم همه ما باید حرفه‌ای برخورد کنیم و هرکسی در شغل خودش درست کار کند و تنها با کار کردن، آنطور که میخواهم سرمربی باشم، خواهم بود. اینطور نسبت به کسانی که سرمربی نیستند ارجحیت خواهم داشت. اینطوری نسبت به کسانی که ایده‌ای نسبت به این کار ندارند، ارجحیت خواهم داشت. اما فکر میکنم این شغل خبرنگاران است و باید این قضیه را بدانند.
من فکر میکنم هسته کلیدی سوال شما این است که چرا علیپور وینگر بازی کرد در صورتی که هیچوقت وینگر بازی نکرده است. اگر کارتان را درست انجام میدادید و جستجو میکردید میدانستید که علیپور در پرتغال بیشتر وینگر راست بازی کرده و مطمئنا برای تیم ما می‌تواند یک جایگزین خوب باشد و به تیم کمک کند. نکته مثبت قضیه این است که علیپور یک بازیکن حرفه‌ای است و برای تیم کار می‌کند. اگر این پست برای او عجیب بود، مطمئنا میگفت. شما خبرنگار هستید و من این توصیه را میکنم قبل از طرح سوال تحقیق کنید و بعد میتوانید این اطلاعات را به مردم هم بدهید و حس خوبی هم خواهید داشت چون کارتان را درست انجام دادید؛ تشکر.
شما روی زمین بازی خوبی داشتید و در آسیا باوجود اینکه دو بازی را باختید عملکرد خوبی داشتید. فردا در شهر قدس بازی می‌کنید و زمین می‌تواند تاثیرگذار باشد.
من فکر میکنم در این مورد خیلی صحبت کردم و هر هفته این را تکرار کردیم و من باید یک جواب کامل را به شما بدهم. اول اینکه به عنوان سرمربی ترجیح میدهم در زمین خودمان بازی کنیم، با حضور تماشاگران، با چمن خیلی خوب. مطمئنا این امتیاز خوبی برای ماست و من متاسفانه ندارم.
برای من شروع فصل متاسفانه این پوئن مثبت را نداشتم که در زمین خودمان بازی کنیم ولی به هر حال این مشکلات هستند و ما باید دنبال راه حل باشیم. ما باید تمام تلاشمان را کنیم در استادیوم و چمنی که داریم بازی خودمان را کنیم.
ما باید درخواست کنیم از چمن نگهداری خوبی کنند و در شرایط خوبی به ما بدهند تا بهترین کیفیت خودمان را نشان بدهیم. انشالله این زمانی که در استادیوم خودمان بازی نمیکنیم کوتاه باشد و در زمین خودمان بازی کنیم.
*این فصل به بازیکنان جوان زیادی بازی دادید. باتوجه بخ فشردگی بازیهای پرسپولیس ممکن است از بازیکنان جوان بیشتری استفاده کنید؟
فرصتها هدیه داده نمی‌شود و مطمئنا این فرصتها را بچه‌ها کسب می‌کنند و هرکسی این فرصت را کسب کند، بازی خواهد کرد. برای سرمربی دو نکته وجود دارد، یکی اینکه میخواهد بازی را ببرد و یکی اینکه تمرینات را نگاه می‌کند و متوجه می‌شود کدام بازیکن در چه سطحی تمرین می‌کند. بازیکنانی که در تمرینات سطح خوبی را نشان نمی‌دهند مطمئنا بازی نخواهند کرد، حالا هرکسی هم بخواهد درخواست کند. هر کدام از بازیکنان که در تمرینات هرروزه بهترین سطح خودشان را نشان بدهند طبیعی است بتوانند بازی کنند و طبیعی است وقتی بازی می‌کنند خوب باشند.
در مورد بازیکنان جوان صحبت می‌کنیم که مطمئنا به تجربه هم نیاز دارند. در این شروع‌ها باید از نظر ذهنی هم قوی باشند. بازیکنان جوان در این شرایط قرار گرفتند؛ خیلی از عملکرد صحرایی خوشحالم که بازی خوبی انجام داد. من هرروز تمرینات را نگاه میکنم و او بازیکن خوبی است. الان باید تمرکز داشته باشد و بعد بداند اتفاقات خوبی در آینده برای او رخ می‌دهد و مطنئنا به چیزی که استحقاقش را دارد می‌رسد. بازیکنان جوان مطمئنا فرصت را هدیه نمی‌گیرند و خودشان آن را کسب می‌کنند. در مورد این موضوع پیام واضح است: پیام این است که وقتی کار کنی میتوانی بازی کنی، وقتی در تمرینات سطح خوبی داشته باشی بازی میکنی. پس باید به این نتیجه‌گیری برسیم که وقتی بازیکنی بازی نمی‌کند، حتما دلیلی دارد.
خبرنگاری که در مورد علیپور سوال پرسید: من نگفتم علیپور در پرتغال وینگر بوده یا نبوده، گفتم در پرسپولیس تا حالا مهاجم نوک بوده و چرایی تغییر پست او را از شما نپرسیدم. گفتم شما رضایت داشتید یا خیر؟
حالا سوال من این است که در چند هفته اخیر شاهد بودیم بازیکنی که به عدم حضور در ترکیب معترض بود مثل سعید صادقی حتی مقابل امیدها هم بازی نکرد و حتی در اردوی قطر هم حضور نداشت. آیا بازهم شاهد چنین برخوردهایی از او خواهیم بود؟
گاریدو با قطع سوال: به عدم حضور در ترکیب اعتراض می‌کرد؟
خبرنگار: بی نظمی داشت. البته من این کار شما را میپذیرم انتقادی ندارم.
گاریدو: شما پرسیدید از علیپور راضی هستی، بله راضی هستم.
خبرنگار: سوال بعدی را جواب ندادید.
گاریدو: چه کسی به شما گفته نظم نداشته؟
خبرنگار: نگفتم نظم نداشته. گفتم در خبرها آمده.
گاریدو: اگر در خبرها خواندید از آنهایی که نوشتند بپرسید. من هیچوقت چنین چیزی نگفتم.
مدیررسانه پرسپولیس: وقت تمام است.
گاریدو: نه نه بپرسید وقت داریم.
*سوالی که شاید ذهن هواداران پرسپولیس را درگیر کرده، میزان مصدومیت بازیکنان پرسپولیس است. این موضوع به زیرساخت فوتبال ایران برمی‌گردد یا به خاطر تمرینات پرفشار یا عوامل دیگری است؟
با قطع صحبت مترجم: من فکر میکنم دلیل فقط یک کلمه است: فوتبال، این فوتبال است. نمیدانم شاید ناراحت شوید، اگر ناراحت شوید یا عصبانی شوید من معذرت میخواهم. اما شما خبرنگار هستید، شما به مردم اطلاع می‌دهند و اطلاع‌رسانی میکنید. برای اینکه اطلاع‌‌رسانی کنید باید خودتان اطلاع داشته باشید. من از شما نمیخواهم گواردیولا باشید. اما به هر حال باید اطلاع داشته باشید. در مورد موضوعاتی صحبت میکنید که باید واضح جواب بدهم. شما در مورد علیپور پرسیدید که او یک فصل کامل در پرتغال وینگر راست بازی کرد. اما شما حالا میگویید اصلا ندیدم.
الان در مورد تعداد مصدومان میپرسید و می‌گویید مصدومان زیادی دارید؛ برای اینکه شما این را بگویید باید تعداد مصدومان بقیه تیم‌ها را در بیاورید و بگویید کم هستند یا زیاد. در این مقطع، تمام تیمهای فوتبال در تمام کشورها بازیهای زیادی برگزار می‌کنند. شما میتوانید هر تیمی را انتخاب کنید تیم بزرگ، بازیکن بزرگ، هر ماه 3-4 مصدوم دارند. سفر زیاد دارند و بازی پشت هم دارند و بازیکنانی هم در تیم ملی بازی می‌کنند. وقتی میگویید زیاد باید حد وسط را هم ببینید. خوشبختانه وضع ما خوب است. باید قبول کنید که در فوتبال همیشه مصدومیت زیادی وجود دارد و باید شما یک گزارش تهیه کنید ببینید بازیکنان بزرگ چقدر مصدوم دارند، نمی‌شود بگویید طبیعی و غیرطبیعی. مطمئنا بازیکنانی هستند که بازی زیادی دارند و در تیم ملی هستند؛ دوست دارند در نیم ملی بازی کنند و بعدش میخواهند تمام بازیها را در تیم خودشان انجام بدهند و در این زمان سرمربی باید از بعضی بازیکنانش محافظت کند. آنها میخواهند در همه بازیها باشند اما سرمربی بعضی بازیها را نمی‌گذارذ باشند تا از وضعیت فیزیکی آنها محافظت کند.
اگر بخواهم جواب سریع به شما بدهم، این است که این وضعیت طبیعی فوتبال است. کار فیزیکی زیاد است و فشار و تمرین زیاد است و این بخشی از فوتبال است. 
در بازیهای اخیر تیم مشکل گلزنی داشته، علت چیست؟
با کمی تامل و نفس عمیق: ببخشید ولی بازهم این مربوط به فوتبال است. من میدانم شما سالهاست فوتبال را دنبال میکنید و میدانید بعضی مواقع بازیکن موقعیت را خراب می‌کند و 4-5 موقعیت را خراب می‌کند و بعد شروع می‌کند به گل زدن. دیگر توضیحی وجود ندارد.
**گاریدو عصبانی می‌شود: کسی که با تلفن صحبت می‌کند یا برود یا صحبت نکند.
(هی هی سینیور، استپ)
ادامه: مثلا هالند. چند بازی گل نزد و 2 گل پشت سر هم زد، اینطور بود دیگر؟ بله؟ چه چیزی میخواهید به شما بگویم؟ ما بازی قبلی باید چهار گل میزدیم و این واضح بود و همه میدانند. بازیکنان میدانند و باید حداقل چهار گل میزدیم و خیلی سخت است همچین دیداری را باختیم. من فکر میکنم راه حل این موضوع این است که عشق و علاقه داشته باشیم و خشم خودمان را داشته باشیم و برویم گل بزنیم. امیدوارم در بازی فردا این خشم و علاقه را به گل تبدیل کنیم.
* آقای گاریدو شما در مواجهه با رسانه‌ها ادبیاتی را وارد فوتبال ما کردید که کمتر شاهدش بودیم. پاسخگوهای قاطعانه مبتنی بر واقعیات استاندارد.
نمیدانم. منظورتان چیست؟
خبرنگار: منظورم این است که فرهنگ ایرانی کمی خوش مشربی و صمیمیت را می‌طلبد. پاسخ‌های ایشان درست است اما نحوه بیان طوری است که ما را محتاط می‌کند. 
گاریدو: تشکر!
بعد از ترجمه کامل سوال میگوید: شما چه چیزی نیاز دارید؟ (با خنده) واقعا میگویم چه چیزی میخواهید؟ من شما را به شام دعوت نمیکنم.
خبرنگار: مخاطب ایرانی کمی فضای صمیمی تری پذیرا هستند. 
گاریدو: شما کسانی هستید که اطلاعات عجیب و غریب به مردم می‌دهند، مشکل شما هستید. البته شوخی میکنم.
گاریدو بعد از بلند شدن: فینیش! سوال دیگری نیست؟ از اینور و انور چیزی نیست که بپرسید؟

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/661084/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همراهی مردم خمین با امام در اعتراض به کاپیتولاسیون/ ماجرای آزادی حجت الاسلام حجازی با وساطت آیت الله پسندیده

عملکرد نگران‌کننده پرسپولیس در آسیا

پس رویای نساجی چه زمانی محقق می‌شود؟

یک قدم تا حذف تیم نوجوانان ایران در آسیا

برترین مهار دروازبانان هفته 8 لیگ یک فرانسه

دربی شماره 85؛ پرسپولیس 1– 0 استقلال

بارسلونا در پی انتقام؛ رئال در پی صدر

ساپینتو در مراکش با برنده شدن قهر است!

خط زمانی حضور مارک ویلموتس در ایران

تاوانی از جیب مردم؛ پرونده مارک ویلموتس

اندرز: مهدوی‌کیا توصیه کرد به اروپا بیایم

رکورد باورنکردنی گل‌گهر در فصل جدید!

عکس/ آیت الله جوادی آملی و علامه حسن زاده در دوران جوانی کنار هم

پیاده روی خانوادگی کارکنان فراجا در قم

تصاویر/ یادواره شهید آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) در قم

تقویم و اوقات شرعی شنبه 5 آبان ماه 1403 به افق قم

تارقلی زاده: مثل پرونده ویلموتس در جهان مرسوم است

پاسخ به ابهامات پرونده ویلموتس از زبان کشوری

اعتراف صادقانه مدافع بارسا در مورد توپ طلا

ماجرای همسر سابق سرمربی تیم ملی ایران

تمامی گل‌های گابریل ماگالاش برای توپچی‌های لندن

نوری: جزئیاتی از قرارداد موسیمانه منتشر نشده است

معیار برای انتخاب مدیران قم شایسته سالاری و تخصص است

استاندار قم از پروژه 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن قم بازدید کرد

تسلیت آیت الله دژکام در پی شهادت امام جمعه کازرون

یادش بخیر هرکه ز ما یاد می کند

اهدای عضو 2 نفر در قم به چند بیمار حیات دوباره بخشید

برگزیدگان یازدهمین دوسالانه نگارگری استان قم معرفی شدند

اهدای اعضای یک نوجوان دانش آموز در قم

نمایندگان قم هر 2 دیدار خود در لیگ دسته یک والیبال را باختند

ضرورت توجه مسئولان نسبت به تامین منابع فرهنگی اجتماعی و ورزشی قم

اهدای اعضای حیاتی یک نوجوان و یک جانباز در قم

مراسم وداع با شهیده معصومه کرباسی در شهرک گلستان شیراز

ماجرای نجات 10 نفر در آتش‌سوزی لوازم استخر در تهران

آیت‌الله نوری همدانی: حوزه علمیه بر حفظ دین و عظمت مردم تاکید کند

مهدی رحمتی و دردی که تحمل می‌کند

امتیاز مهم سرمربی آبی‌ها قبل از پرسپولیس

روشنک: به جای بازیکن روی ورزشگاه سرمایه‌گذاری کن

نعمتی: بازیکن استقلال خوزستان به پنالتی اعتراف کرد

گاریدو: هی! هی! سینیور تلفن! استپ! بیرون!

مرگ زودهنگام فوتبالیست عجیب برزیلی

هجوم هواداران قائمشهری برای سلفی با آرمین سهرابیان مدافع جدید نساجی

روشنک، مسئول مسابقات لیگ برتر: وزارت به دنبال واگذاری ورزشگاه‌ها به تیم‌هاست

اندرز: با استقلال و پرسپولیس مذاکره نکردم

پیروزی ایران در مقدماتی نوجوانان جام ملت‌ها

میوه‌ای بهشتی برای زیبایی جنین

این معجون بر هر دردی دواست!!!

استاندار جدید قم از طرح نهضت ملی مسکن استان بازدید کرد

آیت‌الله خاتمی اسرائیل را تهدید کرد

عکس | آیت الله جوادی آملی و علامه حسن زاده در دوران جوانی کنار هم