درآمد 22 هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
اقتصادی
بزرگنمايي:
عصر قم - ایسنا / سامانه نقشه جامع بازار رسانههای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی راهاندازی شد.
محمدحسن خلعتبری ـ معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا ـ به ایسنا آمد تا ضمن اعلام آغاز فعالیت سامانه نقشه جامع بازار رسانههای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، توضیحاتی را درباره «حکمرانی داده» به کاربران رسانه ارائه دهد.
در این حضور، محمدصادق افراسیابی ـ معاون کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا ـ خلعتبری را همراهی میکرد.
معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا، با تاکید بر ضرورت «شناخت و آگاهی از وضع موجود»، به اهمیت مبحث «تحول در رسانه» اشاره کرد و اولین قدم در این مسیر را داشتن تصویری از واقعیتهای امروز جامعه دانست که دغدغههای واقعی مردم را به نمایش بگذارد.
خلعتبری زیست بوم صوت و تصویر فراگیر را بخشی از زیست بوم رسانههای کل کشور دانست و یادآور شد که زیست بوم رسانههای کل کشور چیزی در حدود 100 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد.
او سپس به تشریح واقعیتها و وضع موجود زیست بوم صوت و تصویر فراگیر در ابعاد اقتصادی پرداخت که در ویدئوی زیر آمار و ارقام موجود به تفکیک و بر اساس نمودار، توسط معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا توضیح داده میشود.
به گفته محمدحسن خلعتبری در سال 97 که ساترا فعالیتش را آغاز کرد، 36 سکوی صوت و تصویر فراگیر از سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر مجوز دریافت کردند؛ در همان سال 736 سکوی فاقد مجوز فعالیت میکردند.
این در حالی است که در انتهای سال 1403 ، 517 سکوی مجوزدار در مقابل 255 سکوی فاقد مجوز وجود دارد. از بین سکوهای مجوزدار، 202 سکو مجوز معتبر دارند و تاریخ مجوزشان همچنان برقرار است.
به گفته وی در حال حاضر 76 درصد از سکوها فعال هستند و با زدن آدرس، میتوان به آنها دسترسی داشت.

حجم ترافیک مصرفی توسط کاربران، دیگر مبحث مطرحشده توسط خلعتبری است. در حال حاضر 517 سکوی مجوزدار، چهار میلیون و 549 هزار و 31 ترابایت ترافیک ایجاد میکنند.
به گفته وی بازدید روزانه از سکوهای صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز، بیش از 104 میلیون بازدید است.
زیست بوم صوت و تصویر فراگیر 87 میلیون کاربر دارد که از این تعداد در حدود 53 میلیون کاربر، فعال است. (توضیح: کاربر زیست بوم صوت و تصویر فراگیر غیریکتا است.)

تعداد محتوای موجود در زیست بوم صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی، هشت میلیون قطعه است که لزوما تخصصی و فیلم و سریال نیستند، بلکه بخشی از این قطعات را یوجیسی ها (UGC) و یا خود مردم بارگذاری کردهاند.
سکوهایی که در حال حاضر فعال هستند، در حدود 5000 میلیارد تومان از محل ترافیک، 4800 میلیارد تومان از محل تبلیغات و در حدود 3870 میلیارد تومان از محل اشتراک درآمد دارند.
اما نکته قابل توجه اینکه درآمد اپراتورهای اینترنتی از محل زیست بوم ویاودی ها، یوجیسی ها و صوت و تصویر فراگیر، عدد قابل توجهی است و به 22 هزار میلیارد تومان میرسد.

-
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱:۴۹
-
۴ بازديد
-

-
عصر قم
لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/705710/